A Koenigsegg készítette el a világ első megaautóját, vagy 1000 kW teljesítményű erőforrással szerelt sportkocsiját. Most egy másik skandináv cég, a Top Marques Monaco kiállításon debütáló finn Toroidion is elérte ezt a teljesítményt 1 MW elnevezésű elektromos autójával.
Azon kívül, hogy 1360 lóerő a csúcsteljesítmény, a finn cég még semmi mást nem árul el a hajtás részleteiről, mert még nem végeztek a teszteléssel. Annyit lehet csak tudni, hogy a hajtáslánc elemei, tehát az akkumulátor és a kerekeket hajtó villanymotor(ok?) könnyen cserélhetőek nem csak szervizben, de akár egy átlagos garázsban is. Az adott alkalmazáshoz lehet igazítani a rendszer elemeinek teljesítményét, és mindezt olyan technológiának ígérik, ami pár év alatt forradalmasítja az elektromos autózást.
Egyébként a közúti közlekedés feltételeinek mindenben megfelelő Toroidion 1MW-ről azt is mondják, hogy azzal nem csak hétköznapi feladatokat lehet elvégezni, de akár ez La Mans-i 24 órás versenyen is különösebb felkészítés nélkül rajthoz lehet állni. Ezek után kíváncsian várjuk, mikorra végeznek a teszteléssel a finnek, hiszen elég sok még a megválaszolatlan kérdés a világ második megaautójával kapcsolatban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!