A Tesla Motors után most itt a Nikola Motor Company, amely szintén azt a célt tűzte ki magának, hogy környezetbarát forradalmasítsa a közlekedési járműveket. Nem megy neki Elon Musk cégének, a személyautók piaca helyett első körben a kamionokra és az ATV-kre koncentrálnak.
A Nikola One egy hatótávnövelős, villanymotoros kamion, amelynek mind a hat kerekénél egy-egy 335 lóerő csúcsteljesítményű villanymotort helyeznek el, ami az összkerékhajtás mellett még 5016 Nm-es nyomatékot is kínál. A Meritor nevű beszállító független felfüggesztését használják, minden keréknél van egy kétfokozatú váltó. A nagy és nehéz szerkezeti elemeket az alvázban vagy az alatt helyezték el, fent csak az utas- és élettér kapott helyet a karbonból készített karosszériában.
Egy 320 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor (több, mint 30 ezer cellából áll össze) biztosítja az energiát nem csak a hajtómotoroknak, de pihenő esetén a kényelmi berendezéseknek is, a légkondicionáló sivatagi hőségben is gond nélkül kellemes hőmérsékleten tartja a fülkét és nézheti a tévét és internetezhet majdnem egy hétig. Az akkumulátort nem kívülről lehet tölteni, erre a célra van egy turbina a fedélzeten (benzinnel, gázolajjal vagy épp földgázzal is üzemelhet), illetve guruláskor energia-visszatáplálás is van.
A Nikola One nevű kamion egy tankolással 1930 km-t tud megtenni. Nem ismert az ár, csak annyi, hogy a mai dízelüzemű, hasonló teljesítményű kamion kilométer-költségének a felével üzemeltethető, az előnyök között van még az egyszerű vezethetőség – csak két pedál van, nem kell kapcsolgatni – és az automatikus konvoj-funkció, amelynek segítségével az emberi sofőr által irányított szerelvény mögé még négy másik állhat be úgy, hogy annak pilótája pihenhet vezetés helyett.
A Nikola One ma még csak ötlet, amelynek a megvalósítására még pár évet kell várni, de addig se maradunk termék nélkül, hiszen hamarosan elérhetővé teszik a Zero, azaz nulla nevű járművet. Ez egy csővázas, kifejezetten nagy tempójú terepjárásra kitalált ATV, amelyet összesen 520 lóerőnyi villanymotor mozgat, a 96 km/h-s sebességet mintegy 3 másodperc alatt éri el. A 37 cm hasmagasságú terepjáró 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort kap, ami használattól függően 160-240 km hatótávolságot tesz elérhetővé.
Trevor Milton, a Nikola Motor Company ügyvezető igazgatója azt ígéri, még az idén bemutatják a Zero első, teljesen működőképes prototípusait, de már fogadják a rendeléseket. Azt reméli, hogy a cég még a Tesla Motorsnál is nagyobb sikert ér majd el azáltal, hogy a nagy méretű haszonjárművek piacán az üzemeltetőket könnyebb meggyőzni arról, hogy a jármű teljes életére vonatkozó üzemeltetési költségeit nézve (megvásárlás+fenntartás) olcsóbb az elektromos hajtás, szemben a személyautókkal, ahol ez ma még mindig csak sokadik szempont, és a legtöbben csak a vételárat nézik.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!