SUZUKI eVX
Európában a 2030-as pénzügyi évre (március/április a fordulópont) tér át a karbonsemleges járművekre a Suzuki, ennek részeként a 2024-es pénzügyi évben piacra dobják az első globális villanyautójukat, amelyet az eVX nevű tanulmánnyal előlegeztek meg az Új Delhi Autószalonon. A Tokiói Autószalon örökébe lévő Japan Mobility Shgow nevű kiállításon már sokkal reálisabb formában állítják ki a villanymotoros szabadidő-autót, amelynek már a belsejét is elkészítették.
Látványos a műszerfal megjelenése az átlátszó nagypanelos monitorokkal, a „lebegő” panelokkal rendelkező ajtókárpitokkal – a szériamodellnél azért hagyományosabb megoldásokkal találkozunk majd. A belteret mutató rajzon azt látni, hogy az első ülések központi konzolon találhatóak, ami megkönnyíti a hátsó utas lábának elhelyezését a teljesen sík padlójú utastérben, kérdés, hogy ezt a megoldást megtartják-e.
Amíg a méretek nem változtak, már nem az akkumulátor-kapacitást, hanem a potenciális hatótávolságot említik az adatok között, ami jelen esetben 500 km – ez a csúcsmodell értéke, az alap-akkumulátorral 400 km körüli hatótávolságot tud az eVX. Nem tudjuk, hogy marad-e a név, de a betűk alapján az eVitara illetve összkerékhajtásnál eVitara X is reálisnak tűnik.
SUZUKI SWIFT
Hivatalosan még csak tanulmányautó a Japan Mobility Show kiállításon megmutatott Suzuki Swift, de egyértelmű, hogy már a sorozatgyártású változatot látjuk. Arról van szó, hogy a műszaki tartalmat most még nem ismerhetjük meg, azt csak később – a sorozatgyártású változat leleplezésekor – árulják el. A sajtóanyagban „nagyon hatékony” hajtásról tesznek említést, és a karosszéria több pontján is látható a Hybrid jelvény.
Teljesen új a műszerfal, sokkal látványosabb lett a forma az ajtókra átnyúló, kontrasztos színű díszbetéttel, egyébként analóg órákat és átlagos méretű központi érintőképernyőt látunk, illetve azt, hogy a motorindító gomb már az ajtókárpit mellett található. A külsőnél nem ilyen radikális az átalakulás, de a teljesen körbefutó karaktervonal, a Ford Pumáról ismerős formájú hűtőrács azért észrevehető változást jelent a Suzuki Swiftnél. A tanulmánynál széles küszöbburkolatot, a hátsó lökhárítóban nagy méretű fekete betétet látunk, ami sportos modellváltozatra utal, az alapkivitel minden bizonnyal szerényebb lesz.
SUZUKI VITARA LIMITED EDITION
Indigókék-szürke karosszériát kap mattfekete díszekkel a Suzuki Vitara Limited Edition, amelynek reklámarca Korok Fatima, aki a júliusban megrendezett Vertical Blue névre hallgató versenyen 102 méter mélységig merült, felállítva ezzel a szabadtüdős mélymerülés szabad merülés versenykategóriájának új világrekordját. A GL+ illetve GLX felszereltséggel választható modell indulóára az 1,4-es lágyhibrid turbómotorral 7 930 000 Ft.
VILÁGREKORD
Több mint 800 látogatóval a 2023-as volt az eddigi legnagyobb Suzuki-találkozó Dél-Afrikában, ahol nem csak Hisanori Matsushima, a gyár vezető formatervezője tette tiszteletét az 5 ajtós Jimny prototípusával együtt, de egy Guinness-világrekordot is beállítottak. Egészen pontosan 796 Suzuki SJ, LJ, Samurai és Jimny fényszóróit kapcsolták be egyszerre – ennek hitelesítéséhez arra volt szükség, hogy az összes lámpa 5 másodpercen kapcsolódjon fel.