Ugyanazt az alumínium vázszerkezetet használja az új DBS Superleggera, mint a DB11-es, de attól eltérően karbonból készülnek a karosszériaelemek, így sikerült 72 kg-mal csökkenteni a saját tömeget – az 1693 kg-os érték azonban még mindig a nehézsúlyú bombázók közé sorolja a kupét.
Nemcsak látványosabb lett a karosszéria, az aerodinamikai csomagot is átalakították, a végsebességnél elért 180 kg-os leszorítóerő a legnagyobb, amit valaha egy utcai Aston Martin tudott. Erre pedig azért van szükség, mert a karosszéria lecserélése mellett a technikát is alaposan átdolgozták a mérnökök. Az 5,2 literes lökettérfogatú V12-es biturbó teljesítménye jelen esetben 725 LE/900 Nm, utóbbi az 1800-5000/perc tartományban mérhető, és egyben azt is jelentette, hogy az eddiginél nagyobb teherbírású nyolcfokozatú ZF automatikus váltót kapott a gép.
Rövidebbre vették az áttételeket, mechanikus önzáró differenciálművet alkalmaznak a lehető legjobb gyorsulás elérése érdekében, a 0-100 km/h sprintet 3,4, a 0-160 km/h sprintet 6,4 másodperc alatt futja meg a DBS Superleggera, a 80-160 km/h gyorsítást negyedik fokozatban 4,2 másodperc alatt tudja le. Mindehhez 340 km/h-s végsebesség tartozik.
A felfüggesztést áttervezték, a hasmagasságot fél centivel csökkentették, az aktív lengéscsillapítás gyorsan alkalmazkodik a körülményekhez, magától értetődően karbon-kerámia fékrendszer lassít elöl 41, hátul 36 centi átmérőjű tárcsákkal, hat- illetve négydugattyús nyergekkel. Nagyjából 90 millió Ft-os indulóárat neveztek meg az Aston Martin DBS Superleggera kupénak, az első példányokat az év végén vehetik át tulajdonosaik.
The New Aston Martin #DBSSuperleggera
The new Aston Martin #DBSSuperleggera
Közzétette: Aston Martin – 2018. június 26., kedd