Most, hogy az első Volkswagen ID.7-esek kezdenek megérkezni a kereskedésekbe, felgyorsultak az események a német márka üzleti villanyautója körül. Például Kínában hamarosan bemutatják az ottani ízléshez igazított ID.7 S nevű változatot, Európában pedig a nagyon várt kombi befejezés az újdonság. A Passat Variant alternatívája a VW ID.7 Tourer, ami ott kezdődik, ahol a másik befejeződik – előbbinél a 272 lóerős, elsőkerékhajtású plug-in hibrid modell a csúcs, utóbbinál 286 lóerős hátsókerékhajtás a beugró.
Azonban ennél fontosabb számok is vannak az új karosszériaformával kapcsolatban, például hogy alaphelyzetben, a hátsó támlákat a meredek Cargo-állásba tolva 605 literes a csomagtér, amely az 1/3-2/3 arányban osztott hátsó támla ledöntése után 1714 literes raktérré alakul. Az ID.7 Tourer érkezésével együtt lesz választható a 86 kWh kapacitású akkumulátor, amivel a kombi szabványos hatótávolsága elérheti a 685 km-t, azt nem közölték, hogy az alapból járó 77 kWh kapacitású akkumulátorral mekkora lesz a hatótávolság. A nagyobb telep akár 200 kW teljesítményű villámtöltés fogadására is képes, amivel 30 percnél „jóval” hamarabb lesz elérhető a 80%-os töltöttségi szint.
Ahogy a Volkswagen ID.7, úgy az ID.7 Tourer is lehet akár igazi hosszú távú utazóautó, ennek érdekében masszázsüléseket is kínálnak, itt is opálosra lehet kapcsolni az üvegtetőt. Egyébként azért tartották meg a kis méretű digitális műszeregységet a kormány mögött, mert a szériában adott fel-a-fejjel kijelző úgyis minden fontos információval ellátja a sofőrt.