A nagyra nőtt kisautók külső-, és a belső égésű motorral szerelt kompaktok belső méreteivel megáldott Volkswagen ID.2all tanulmány jelezte, hogy milyen megfizethető villanyautót tervez piacra dobni a német cég. Normál autó létére is 226 lóerős hajtómotort kapott az ID.2-es előzetese, most pedig itt az ugyanezt a karosszériát használó, a klasszikus GTI-jegyeket magán viselő ID. GTI tanulmány – sajnos arra nem tér ki a sajtóanyag, hogy ebben az esetben mekkora teljesítménynek örülhet a sofőr. Az biztos, hogy sportosabb futómű-hangolást kap.
Pontos teljesítmény helyett azt részletezik a sajtóanyagban, hogy a legújabb benzinmotoros változatokhoz hasonlóan az akkumulátoros-elektromos GTI esetén is az elektronikus differenciálzár segít majd a teljesítmény megzabolázásában, ráadásul a gyorsan reagáló villanymotor miatt a jelenleginél finomabb szabályozásra lehet majd számítani. A sofőr a GTI Experience Control, azaz élményvezérlő segítségével választhatja ki az aktuális közlekedési helyzetnek megfelelő élményt, aminek része marad a kapcsolás is, azaz pillanatnyi teljesítmény-megszakítások is lesznek a megfelelő program aktiválásakor.
Sportosak a Volkswagen ID. GTI arányai, a 4104 mm-es hosszhoz 2600 mm-es tengelytávolság tartozik, a kerékjáratokat 245/35 R20-as abroncsokkal és látványos felnikkel tömik ki, a szélesség 1840 mm, a magasság 1499 mm – az ID.2all-hoz képest 5 centivel hosszabb, 3-mal szélesebb és 3-mal alacsonyabb lett a karosszéria. Itt is piros díszeket használnak, annyi az újdonság, hogy a kocsi orrán húzódó csíkban már ott olvasható a GTI felirat a jobboldali fényszóró közelében. Hátul az egyébként a karosszéria teljes szélességét elfoglaló lámpacsíkot befeketítették, abban 4 darab piros négyszög látszik, a fóliadekor a csomagtérajtó alján jelenik meg árnyékolásként.
A belső térről csak vázlatrajzokat osztottak meg, de a golflabda-váltógomb híján minden hagyományos elemet megtalálunk majd ott, a retró-mintás kárpittól kezdve a kormánykerékközépállás-jelző gyűrűjén át a sportos műszeregység-grafikáig – utóbbi természetesen digitális. 48 évvel az első Golf GTI bemutatkozása után mutatták meg nekünk az első elektromos GTI tanulmányát, amely így a fél évszázados évfordulóra érhet sorozatgyártású autóvá, hiszen 2025-re ígérik az ID.2all megjelenését a piacon; a szériagyártás eldöntött kérdés, épp csak magát az alapot jelentő típusra kell még várnunk.