Úgy tűnhet, hogy Countach-túladagolásban szenvedünk, de hát ezen nem szabad csodálkozni, hiszen idén van az 50. évfordulója a Lamborghini korszakalkotó szuperautójának, Marcello Gandini vonalvezetése szó szerint éles búcsút vett a hatvanas évektől, és évtizedeken keresztül meghatározó volt nem csak a márka életében, de a posztereken is. Az ünneplést stílszerűen azzal zárja le a gyár, hogy bejelentette a legendás típus újjászületését, ezzel a Countach lett az első autó, amelyet megidéz a gyár.
Mitja Borkert vezető formatervezőre hárult a feladat, hogy elkészítse az új modell megjelenését, annyi megkötéssel, hogy az Aventador alapján kellett megvalósítani az autót. Lehet, hogy sokaknak nem eléggé hasonlít az eredetire az aktuális Countach, de hát ez az ára annak, hogy el lehet férni az utasterében, és gombnyomásra le lehet engedni az ablakokat… Arról sem szabad megfeledkezni, hogy azért a Countach vonalai eddig is ott voltak a karosszérián, most csak kiegészítették őket olyan részletekkel, amelyeket fél évszázaddal ezelőtt láttunk.
Hátulról nézve erősen hasonlít a megjelenés a 2019-ben bemutatott Sián FKP37-esre, nem véletlen, azt is a Countach inspirálta, megtartották a hatszögletű LED-es lámpákat és az utastér fölé benyúló üveg motorháztetőt, de annyit igazított a vonalakon Mitja Borkert, hogy kicsit retrósabb legyen a látvány. Az oldalfalat a korai LP 500 tanulmány és LP 400 sorozatgyártású változat ihlette, míg az orrot a kései Quattrovalvole kivitelről másolták.
Maga a név mindent elárul a technikáról is, a Countach LPI 800-4 hosszában beépített farmotort kap hibrid hajtással kiegészítve, gyakorlatilag a Sián FKP 37-es hajtását vették át, azonban a 6,5 literes V12-es szívómotor teljesítménye jelen esetben 5 lóerővel alacsonyabb, 780 lóerő (8500/perc), maximális nyomatéka 720 Nm (6750/perc), ehhez jön hozzá a 34 LE/35 Nm teljesítményű indítógenerátor, amely szuperkondenzátort és nem akkumulátort használ áramforrásként. A rendszerteljesítmény 814 lóerő, ezt lefelé kerekítik a márkajelzéshez; a leszabályozási fordulat egyébként 8700/perc.
A száraz tömeg 1595 kg (elöl 43%, hátul 57%), az összkerékhajtás jóvoltából a hétfokozatú robotizált váltóval szerelt Countach LPI 800-4 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, 8,6 másodperc alatt éri el a 200 km/órát, a csúcssebesség 355 km/óra; a karbon-kerámia fékrendszer jóvoltából a fékút mindössze 30 méter 100 km/órás tempóról lassítva. A fogyasztást nem közölték, még nincsenek homologizált adatok, a tank 70 literes – érdekességként a csomagtér csak 63 literes.
Az elöl 20, hátul 21 colos felnik megjelenését a nyolcvanas években használt „telefon” felnik inspirálták, a prototípus Bianco Siderale nevű fényezését és a fekete-piros bőr belsejét Ferruccio Lamborghini személyes Countach-áról vették át. A 112 darabos széria – LP112 volt a gyáró kódja az eredeti autónak – összes tagját előre értékesítették, az összes egyedi kialakítású lesz és megpróbálják a korabeli – nem metál – színekre rábeszélni a vásárlókat, de persze bármilyen fényezést lehet kérni. A műszerfal egyébként megfelel annak, amit az Aventador is kap, annyi különbséggel, hogy a digitális menüben van egy Stile, azaz formaterv fejezet is, amely videóban ismerteti az autó formáját és annak alkotási folyamatát, és hogy 3D-nyomtatással készítik a légbeömlőket.