Magyarországon nagy hagyományai vannak a Mercedes motorok átültetésének, a spórolni vágyók elszántságának köszönhetünk 2,0 literes szívódízellel szerelt S-osztályokat, de rengeteg amerikai autóban is ilyen utólagos szív dobog. Az Aston Martin természetesen ennél sokkal profibb módon végzi a szívátültetést, az új DB11-es modelljébe alapmotornak választott AMG-féle 4,0 literes V8-as biturbót 510 lóerővel veszik át.
Érdekes azonban, hogy túlságosan sok mindenről nem kell lemondania a V8-ast választónak, hiszen ugyan 100 lóerővel alacsonyabb a teljesítmény, mint a 6,0 literes V12-es biturbónál, a maximális nyomaték annál 111 Nm-rel magasabb, miközben a saját 115 kg-mal alacsonyabb. Az eredmény? A 0-100 km/h sprintnél mindössze 1 tized a lemaradás, azaz 3,9 helyett 4,0 másodpercig tart, a 301 km/h-s csúcssebesség is mindössze 21 km/h-val marad el a csúcsmodelltől.
A könnyebb motor miatt módosítottak az első futómű geometriáján, a szilenteken és a stabilizátoron, természetesen a rugók, a lengéscsillapítók és a menetstabilizáló hangolása is egyedi. Kívülről onnan lehet felismerni az Aston Martin DB11 V8-at, hogy a motorháztetején négy helyett csak két szellőzőnyílás van, és sötétített hátteret kapnak a fényszórók. Az utastérben nincs változás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!