A szokásoknak megfelelően először kombi karosszériával mutatkozik be a legforróbb Audi, íme az első fényképek a 2014-es modellévhez tartozó RS6 Avantról.
Megszabadultak a Lamborghini-alapú Győrben készített V10-es biturbótól, és helyette a szintén Győrben készülő, 4,0 literes V8 TFSI-t kapja az autó. Ez teljesítmény tekintetében egy kicsi visszalépést jelent, hiszen az előző RS6-os teljesítménye 579 lóerő volt, az új meg „csak” 560 lóerős. A maximális nyomaték ellenben emelkedett, 650 Nm helyett immár 700 Nm gyilkolja a négy kereket, az automatikus váltó hat- helyett nyolcfokozatú – nem véletlen, hogy sokkal gyorsabb lett az autó.
A 0-100-as sprint idejéből 7 tizedet faragtak le, az új RS6 Avant 3,9 (!) másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, amivel jó néhány komoly sportkocsit megszégyenít. Végsebesség tekintetében rögtön három válastása is van a kedves ügyfélnek, alapáron a politikailag korrekt 250 km/óránál szabályoz az elektronika, a Dynamic opcióval már 280 km/órát tud az autó. Aki még ennél is mélyebben nyúl a zsebébe, és a DynamicPlus csomagra szavaz, annak 304 km/óránál szab határt a száguldásnak a menetellenállás.
A karosszéria esetén az immár megszokottnak mondható átalakításokat látjuk, nagyobb első légbeömlők méhsejt-ráccsal, kiszélesített sárvédőívek (a hátsókat Győrben készítik), ezüst színűek a külső tükrök és a tetősín. Az utastérben nem spóroltak a karbon betétekkel, a nagyobb fordulatszámok/végsebesség miatt átrajzolták a műszeregységet, a sportüléseket pedig bőr/alcantara kárpittal borítják.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért