Nem ez az első eset, hogy a Volkswagen konszern az indiai igényekhez alakítja a Polo kisautóját, azonban a Vento néven forgalmazott lépcsős hátúnál még nem vették figyelembe az ottani adójogszabályokat, ezért az a maga 4,4 méteres hosszával gazdagok autója. De most itt van az Ameo névre keresztelt újabb lépcsős hátú változat, amely nem ennek a rokona.
Amíg a Vento esetén már a B oszloptól újratervezték a karosszériát, az Ameo-nál egészen a C oszlopig bezárólag maradt az ötajtós karosszériája, még a hátsó oldalablak is változatlan. Ami új, az a lépcsős befejezés, amelynek következtében pontosan 3,99 méteresre nyúlt a karosszéria. Arról az apróságról elfeledkeztek, hogy a világpremier alkalmával már közöljék a raktér méretét – a forgalmazás csak a második félévben indul, szóval van még idő pótolni a hiányt.
Kétféle motorral (1,2 literes háromhengeres benzines és 1,5 literes TDI) lesz választható a Volkswagen Ameo, az ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó helyett a dízelnél 7 fokozatú DSG-t is lehet majd kérni. A kategóriában (4 méternél rövidebb lépcsős hátú autó Indiában) elsőként lesz majd elérhető a tempomat és az esőérzékelős ablaktörlő, egyébként szériában két légzsákot és blokkolásgátlót ad a VW, ami átlag feletti biztonsági felszerelésnek számít.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!