Nem sokkal azt követően, hogy elkészítette közepes méretű egyterűjének minden földi jóval ellátott változatát, a Toyota most bemutatta a teljesen új fejlesztésű egyterű-csúcsmodelljét – rögtön két formában. Az Alphard a luxus, a Vellfire a sportos vonalat követi.
Műszakilag egyforma a két jármű, teljesen új padlólemezre épülnek, amelynek a padlójában sokkal több hely van a műszaki berendezéseknek. Kettős keresztlengőkaros lett a hátsó felfüggesztés, a csomagtér padlója alatt immár 148 literes rekesz található (pótkerék rendelése esetén ebből lejön 82 liter), a hibrid akkumulátor-telepe a második üléssor alá került.
Három hajtással választható az új generáció, az alapváltozatban 2,5 literes, 180 lóerős négyhengeres dolgozik fokozatmentes váltóval párosítva, felár ellenében 276 lóerős 3,5 literes V6-os kérhető, ehhez 6 fokozatú automatikus váltót adnak. A legdrágább hajtás a hibrid, amelynél virtuális összkerékhajtást valósítottak meg: elöl Atkinson-ciklus szerint működő, 150 lóerős 2,5 literes négyhengeres és egy 141 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor, hátul egy 67 lóerős villanymotor hajt. A Toyota a legújabb fejlesztésű aktív biztonsági segédei is ott vannak a fedélzetei, ahogy a kényelmi extrák terén se szenved hiányt a jármű. Például az elektromos mozgatású tolóajtókat be lehet úgy állítani, hogy a tulajdonos közeledtére feltáruljanak, nem kell az elavult kilincset használni…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!