Kifejezetten villanyautók számára kifejlesztett padlólemezre építi fel a Suzuki első, a világpiac számára készülő akkumulátoros-elektromos autóját, persze ennek a technikának a megvalósításában a stratégiai partner Toyota segítségét is igénybe veszik. Az eVX nevű szabadidő-autóval mutatják meg, hogy mire számíthatunk néhány év múlva, a tanulmányt Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor Corporation vezetője, és Hisashi Takeuchi, a Maruti Suzuki vezetője leplezte le az Új-Delhiben zajló Auto Expo 2023 kiállításon. Egyelőre annyit árultak el a forgalmazás megindulásáról, hogy Indiában 2025-ben kerül erre sor, a többi nagy piacról még nincs hír.
Maga az autó nagyjából akkora, mint a mai S-Cross, az eVX hossza 4,3 méter, szélessége 1,8 méter és 1,6 méter a magasság, a tengelytávolság 2,7 méter, azonban tágasabbnak ígérkezik az utastér, hiszen nem kell annyi hely a technikának, az akkumulátort pedig a padló alá építik be. Kétféle hajtással kínálják majd a szériaváltozatot, a belépőmodell 48 kWh kapacitású akkumulátort kap majd, amivel nagyjából 400 km-es hatótávolságot ér majd el, a csúcsmodellbe 60 kWh kapacitású akkumulátor kerül, amivel már 550 km körül alakul a hatótávolság, lesz majd 2 hajtómotoros összkerékhajtás is.
A Suzuki és a Toyota által közösen kifejlesztett villanyautó-alapon az eVX csak az első típus lesz, arra könnyen tudnak például személyautó-karosszériát is megvalósítani. A jármű és a hozzá szükséges infrastruktúra – ebben beletartozik a saját akkumulátor-gyár megvalósítása is – megvalósítására a Suzuki 100 milliárd rúpiát, azaz nagyjából 454 milliárd Ft-ot költ el.