Nem csak magát, azaz a 75 évvel ezelőtti hivatalos megalapítását ünnepli az idén a Porsche autógyár, de a 30. Goodwood FoS rendezvényre egyedi tanulmányt építettek: ez a januárban bemutatott Porsche 357-esnek a Speedster változata. Nem csak a tetőt távolították el a karosszériáról, de megszabadultak az anyósüléstől is, annak a hűlt helyét kifeszített ponyvával takarták el.
Nem holmi gurítható szoborról van szó, hanem egy teljesen működőképes autóról, amelyet a Porsche 718 Cayman GT4 e-Performance-ból építettek. Ez egy olyan prototípus-széria, amellyel a gyár az 1088 lóerő csúcsteljesítményű, akkumulátoros-elektromos hajtást teszteli; az egyik ilyen váz alapján építették meg a Porsche 357 Speedster tanulmányt.
A kétszínű fényezéssel a retró hatást igyekeztek erősíteni, a kocsik orrát a kőfelverődéstől védő ponyvát idézi a sötétszürke rész, világoskék színnel jelölik az orrpanel gyorsreteszeit. A karosszéria (műanyag) lemezei alá rejtették a LED-es lámpákat, az elöl-hátul négyes osztású LD-es lámpák apró lyukakon keresztül világítanak. A központi kerékanyás magnézium felnikre karbon légterelőket is szerelnek. A karbon ülést mozdíthatatlanul a vázhoz rögzítették, a párnázással lehet némileg a vezetőhöz alakítani a helyet, 6 pontos a biztonsági öv, a digitális kijelző egy átlátszó műanyagpanelt jelent.
A Porsche 357 Speedster mellett a gyár még 11 másik autót visz el a 30. Goodwood FoS-ra, köztük a Mission X tanulmányt, a 718 Spyder RS-t, de a legelső Porsche 356-ost is kihozták a múzeumból a nagy alkalomra. Charles Henry Gordon-Lennox, Richmond 11. hercege 1993-ban rendezte meg először az autós találkozót a Goodwood ház parkjában, idén 180 000 látogatót várnak a rendezvényre.