Genfben leplezi le hivatalosan legújabb szuperautóját az olasz Pagani manufaktúra, pedig az első tulajdonos már tavaly szeptemberben átvehette autóját. Nem új modellgenerációról van szó, hanem a Huayra továbbfejlesztett változatáról. Az Imola névválasztás indoka, hogy az említett versenypályán 16 000 km-t tesztelték az autót.

A Mercedes-AMG-től származó 6,0 literes V12-es biturbó teljesítménye jelen esetben 827 lóerő és 1100 Nm, ez a hatalmas teljesítmény hétfokozatú Xtrac robotizált váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre, a Smart Gas nevű funkciónak köszönhetően az eddiginél gyorsabban történnek a kapcsolások, bár pontos számokat nem árultak el ezzel kapcsolatban. Ugyanaz a megerősített karbon váz az Imola kupé alapja, ami a Roadster BC-hez lett kifejlesztve, teljesen új fejlesztésű a felfüggesztés. Az elektronikus lengéscsillapítás immár együttműködik a motorvezérléssel, az aktív aerodinamikával és az önzáró differenciálmű vezérlésével.

Mindössze 5 példányt készít a Pagani az Imolából, az ár nettó 5 millió euró, és már mindegyik gazdára talált. Ezért a pénzért például olyan különleges fényezést kap az ügyfél, amely ugyanolyan szépen csillog, mint a hagyományos, de az új formula 5 kg-ot takarít meg! A fényezés mellett a kovácsolt alumínium alkatrészek, a titánium és a króm-molibdén acél alkalmazása csökkenti a tömeget, ami 1246 kg.