Az első generációs – vagy a hivatalos kommunikáció szerint modellfrissítés előtti – G-osztály búcsúzott a V12-es biturbóval szerelt Maybach Landaulet változattal, a limitált modellt pillanatok alatt elkapkodták a gazdagok. A Mercedes-Maybach GLS 600 esetén már nem kell tülekedni, hiszen ha nem is egyszerű, de sorozatgyártású szabadidő-autóról van szó.
Pénzt és erőforrást nem kímélve fejlesztették tovább a pórnép autóját, a Mercedes-Maybach GLS-osztálynál még a méltó illatot is kikeverték: az illatcserje fehér virágának illatát a bőrnek és a fűszeres teának szagával egészítették ki. A légkondicionáló kapott egy extra zónát a hátsó utasok számára, itt különösen erős fűtő- és hűtőteljesítményt tud biztosítani – természetesen huzatmentesen. A csomagtérből rengeteg teret rabol el a gombnyomásra ággyá alakuló hátsó ülés, egy rögzített polc beépítésével csökkentik tovább az utastérbe innen bejutó zajokat.
Magától értetődően a GLS-osztály összes extrafelszerelése ott van a fedélzeten alapáron, az egészet megfejelik némi extra krómmal és akár kétszínű fényezéssel. A magasan lévő utastérbe bejutást ajtónyitásra előugró, alumíniumból készített és csúszásgátló betéttel ellátott fellépők könnyítik meg; a méretük alapján akár szörfdeszkák is lehetnének.
A motortérben a 4,0 literes V8-as biturbó dolgozik, a csúcsteljesítmény 558 lóerő, a maximális nyomaték 730 Nm; sok vizet nem zavar, de 48V-os lágy-hibrid rendszer is van fogyasztáscsökkentő céllal. A 0-100 km/óra gyorsulás 4,9 másodperc alatt megvan, a csúcs elektronikusan korlátozott 250 km/óra. A légrugózást úgy programozták át, hogy a hátul ülők érezzék magukat a lehető legnagyobb kényelemben. A Mercedes-Maybach GLS 600-as már rendelhető, az első példányokat 2020 második negyedévében adják át megrendelőiknek, a vételárat nem közölték.