Európában Mercedes márkanéven forgalmazzák a Daimler nagy méretű haszonjárműveit, az Egyesült Államokban a Freightliner márka szolgálja ugyanezt a célt. Noha egyértelműen utóbbi számára készült a Supertruck, azt mégis az anyacég neve alatt mutatták be.
Az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma 2010-ben hirdette meg a Supertruck programot, amelynek a célja a nagy méretű haszonjárművek fogyasztásának 50 százalékos csökkentése a 2009-es értékekhez képest. Ezen a célon túllőttek a mérnökök a Daimler Supertruck esetén, hiszen 115 százalékos javulást értek el. Nem laboratóriumi eredményről van szó, a jármű egy 500 kilométeres kört is teljesített a texasi 35-ös Interstate úton San Antonio és Dallas között, javarészt 65 mérföld/óra, azaz 104 km/órás tempóval haladva – 19,3 l/100 km-es átlaggal.
Az Egyesült Államokban megszokott felépítést követi a jármű, azaz a motor mögött található a fülke. Az orrban egyébként egy 390 LE/1898 Nm nyomatékú, 10,7 literes soros hathengeres dízelmotor dolgozik, amelynél kiemelik, hogy a motorvezérlő automatikusan több program közül tud választani a hatékonyság maximalizálása érdekében. Olyan megoldásokat is megvizsgáltak a fejlesztés során a mérnökök, mint az aktív aerodinamikai elemek vagy a pótkocsi tetejére telepített napelem-mező, de ezek egyike se bizonyult kereskedelmileg életképes megoldásnak. A Daimler egyébként azt mondja, hogy a Supertruck-on megismert műszaki megoldások folyamatosan bekerülnek majd a Freightliner kamionokba. Például hogy a vontatót és a pótkocsit egy egységként kezelik az aerodinamika megalkotásakor, alacsony gördülési ellenállású abroncsot használnak. A tanulmány dedikált weboldalán lehet megtudni a pontos részleteket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!