Amíg az Audi A4-esnél alig lehet felfedezni a generációváltást a megjelenésen, az új A5 Sportback, tehát a ferdehátú végződéssel rendelkező karosszériaváltozat sokkal szebb lett a korábbinál, jól állnak a határozottabb kontúrok a sportos autónak.
A kétajtós kupéhoz képest megnövelték a tengelytávolságot, ami jelen esetben 2824 mm ( mint az A4-esé), az utastér lényegében akkora maradt, mint az előző generációé: 17 mm-rel nőtt a teljes hossz, 11 mm-rel a vállszélesség, a hátsó lábtér 24 mm-rel lett nagyobb. Szokás szerint a csomagtartóhoz remek hozzáférhetőséget biztosító nagy méretű hátsó ajtóval zárja a sort, a raktér mérete alaphelyzetben 480 liter, bővítés után 1300 literes.
Az A5-ös motorkínálatát kapja a Sportback, azaz itt nem választható az 1,4 literes TFSI, a sort a 170 lóerős 2,0 literes TFSI nyitja, amely földgáz-üzemű, a csak benzinesek 190 vagy 252 lóerősek. Az S5 Sportback orrába 3,0 literes V6-os biturbó kerül 354 lóerős teljesítménnyel. A dízeleknél a 2,0 literes TDI nyitja a sort, ennek normál és spórolós ultra változata is 190 lóerős, a 3,0 literes V6-os TDI-ből 210 lóerő az alapszint, és elérhető még 286 lóerővel is.
Akár 85 kg-mal csökkent a saját tömeg, ez, és a modernebb technika (domborzati viszonyokat is figyelembe vevő tempomat) következményeként akár 22 százalékkal csökkent a szabványos fogyasztás. Az Audi A5 Sportback közönségpremierje a Párizsi Autószalonon lesz, nem sokkal később kerül sor a piaci bevezetésre.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!