Nem is olyan rég még a világ első megaautójának megalkotása volt a nagy hír a svéd Koenigseggel kapcsolatban, most pedig itt az a konstrukció, amely már 1,11 megawatt teljesítménynél tart (1509 LE) és utolérhetetlenül fürge: kevesebb, mint 20 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 400 km/órás sebességre! Ilyesmiről még a Formula-1-es pilóták is csak álmodhatnak, de nem tapasztalhatják meg, illetve a Ferrari LaFerrari 18 másodperces 0-300 km/ gyorsulása is lassú cammogásnak tűnik.
Ezt a hihetetlen fürgeséget annak is köszönheti a Regera elnevezésű alkotás, hogy kispórolták belőle a váltót. Az 5,0 literes V8-as biturbó erőforrás egy hidraulikus tengelykapcsoló segítségével csatlakozik egy 2,85:1-es fogaskerék-áttételhez, és ezzel a végére is értünk az erőátvitelnek. A belső égésű motor és a hidraulikus tengelykapcsoló között van még egy 215 lóerő csúcsteljesítményű elektromotor – ez helyettesíti az indítómotort és lassításkor ez termel vissza energiát – és a differenciálművet követően van oldalanként egy-egy 241 lóerő csúcsteljesítményű elektromotor.
Felével kisebb a hajtáslánc vesztesége egy hagyományos, váltóval bonyolított megoldáshoz képest, illetve a tömeg is nagyon alacsony. A 115 kg tömegű, 67 liter térfogatú 9,27 kWh kapacitású akkumulátor-telepet a horvát Rimac készíti, ez rövid ideig akár 500 kW energiát is képes biztosítani az elektormotoroknak – ilyenkor mérhető az 1509 LE rendszerteljesítmény, illetve az elképesztő gyorsulás. A 400 km/órás tempó nagyjából a végsebességet is jelenti, ekkor dolgozik a 8250-es leszabályozási fordulatán a benzinmotor. Nem sokkal 50 km/h fölött kapcsolódik be a hajtásba a benzinmotor, ekkor alapjáraton üzemel, ez alatt csak és kizárólag a villanymotorok hajtanak.
A Koenigsegg Regera egyébként a világ első olyan autója, amely az összes nyílását automatikusan vezérli. Nem csak aktív aerodinamika, azaz szükség esetén nyitja a hűtőkhöz vezető légcsatornákat, de nincsenek kilincsek sem; okostelefon alkalmazás segítségével kérheti az ember, hogy tárja fel ajtóját-ajtajait vagy akár a motorháztetőt az autó. A többi Koenigsegghez képest meglepően luxus-belsőt kapott az autó, ami azt jelenti, hogy bőrrel kárpitozták a karbont, illetve van navigáció is a fedélzeten – minden folyadékkal feltöltve is csak 1628 kg a saját tömeg. Mindössze 80 darab Regerát fog készíteni a Koenigsegg, a vételár nem ismert, csak becsült: 550 millió Ft.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!