Az első modellváltásnál nagyon óvatosan nyúltak a kompakt egyterűhöz a Volkswagen tervezői, és most se voltak túlságosan merészek, csak nem az elődhöz, hanem az aktuális Golf Sportsvan-hez igazodtak. Kétszer is oda kell nézni, hogy az ember biztonsággal megállapítsa, melyik egyterűt látja.
Ez egyben azt is jelenti, hogy búcsúzunk a dobozszerű hátsó résztől, helyette nagyon is sportos a megjelenés. Ebben szerepe van az arányok változásának is, a teljes hossz 13, a szélesség 4 centivel nőtt, a tengelytávolság 113 mm-rel gyarapodott, egyedül a magasság csökkent, 6 mm-rel alacsonyabban tetőzik az új Touran a korábbinál.
Tágasabb lett a belső tér, de azt például nem tudjuk, mennyivel bővült a raktér mérete alaphelyzetben. Most csak annyit árultak el, hogy az ötüléses változatban tetőig pakolva 1040 liter a csomagtér, a második sorban található három ülés padlóba hajtása után 1980 liter a rendelkezésre álló tér. A padló alatti rekesz helyét foglalja el a feláras két hátsó pótülés, a második sor 16 centis sínen állítható, hogy a lábtérnek legalább az illúzióját megtapasztalják az ott utazók.
A műszerfal jobban néz ki a korábbinál, természetesen a legújabb fejegységeket is megrendelheti középre az ember, egyébként meg utastér-szerte összesen 47 tárolóhely várja az apróságokat. Három benzin- (1.2 TSI 110 LE, 1.4 TSI 150 LE, 1,8 TSI 180 LE) és két dízelmotorral (1.6 TDI 110 LE, 2.0 TDI 150 vagy 190 LE) indul a forgalmazás. Az alacsonyabb légellenállás és átlagosan 62 kg-mal alacsonyabb saját tömeg takarékosabbak a motorok, a leggyengébb dízellel például mindössze 4,2 l/100 km a szabványos átlag. Szeptemberben lesz az új Volkswagen Touran piaci bevezetése.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!