Még egy kicsit türelemmel kell lenniük a rajongóknak a Honda Civic Type R érkezéséig, hiszen csak a nyáron kerül a kereskedésekbe az autó, de itt vannak az első képek és információk, amely alapján kijelenthetjük: megérte a várakozás.
Amikor a Honda pár éve bejelentette visszatérést a versenysportba, legelőször a WTCC-versenyautót készítették el, amelyből aztán Michelisz Norbi hozta ki a legtöbbet. Az 1,6 literes turbómotorral szerelt versenyautónak ha műszakilag nem is, de lélekben rokona az új Civic Type R, amelynek első kerekeit egy teljesen új fejlesztésű, 2,0 literes turbómotor hajtja. A teljesítmény 310 LE 6500/perc fordulaton, a maximális nyomaték 400 Nm 2500/percnél; egészen 7000/percig pörgethető az erőforrás.
Csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval adják az új forró ferdehátút, amelyhez egyébként teljesen új, függőcsapszeges első rugóstagokat és a normál változatnál 180 %-kal merevebb torziós hátsó hidat is adnak, és mind a négy keréknél elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat alkalmaznak. Az eredmény nem csak a 100-as sprint (5,7 másodperc) és a végsebesség (271 km/h) tekintetében kategóriaelső teljesítmény, de állítólag ez a leggyorsabb, elsőkerékhajtású szériaautó a Nürburgring Nordschleifén – az ezt bizonyító videóra még várnunk kell egy keveset.
Nagy teljesítményű, elöl 350 mm átmérőjű tárcsákat használó Brembo fékrendszert kap a Honda Civic Type R, a 19 colos felnikre kifejezetten ehhez az autóhoz fejlesztett keverékkel rendelkező 235/35-ös abroncsokat szerelnek. Az aerodinamikai csomagot a Honda motorsport részlegénél készítették, a légellenállás növelése nélkül sikerült a megnövelni a leszorító-erőt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!