Dél-Amerikában élő indiánok hitvilágában az Andokban fújó szél istenét Aymara Huayra Tata-nak hívják, ezt a nevet választotta az argentin származású Horacio Pagani legújabb autójának, ahogy arról korábban már beszámoltunk. Nem véletlenül, ugyanis az autó különleges, aktív aerodinamikai rendszerrel rendelkezik.
Teljesen új fejlesztésű a Pagani Huayra, a gerincét egy karbon-titánium váz adja, a borítólemezek karbonból készülnek. Talán a hosszú éve technológiai partnernek számító Mercedes, azon belül is az AMG irányába tett tiszteletnyilvánítás a sirályszárnyas ajtó. Elődjéhez hasonlóan a Huayra is csak hátsókerékhajtású, az extrákkal is csínján bántak, így mindössze 1350 kg-ot nyom a mérlegen.
Ez már csak azért is jelentős eredmény, mert ezúttal egy hatliteres, két turbóval támogatott V12-es erőforrás dolgozik az ülések mögé építve, ami hétfokozatú, dupla kuplungos váltó közbeiktatásával gyilkolja a hátsó kerekeket – ez a Pagani és az Xtrac cég közös fejlesztése. Igaz, hogy a 96 kg-os váltó nehéz, de olyan gyorsan kapcsol, hogy megéri a beépítést, ráadásul használatával csökkenteni tudták a hátsó rész hosszát. A bemutató alkalmából az alapváltozatot, a 700 lóerő/1000 Nm maximális teljesítményű AMG motort ismerhetjük meg, minden további tuninghoz azonban új váltóra is szükség lesz.
Olyan apró módosításokat végeztek a Mercedes alkatrészeken, mint a száraz karteres olajozásra való átállás – az elérhető extrém kanyarsebességek miatt döntöttek így. Két benzinpumpája is van az autónak, padlógázon ugyanis egy nem lenne képes elég benzint szállítani a tucatnyi henger számára. A 85 literes tank az eddiginél nagyobb hatótávolságot tesz lehetővé. A felfüggesztéshez használt ötvözet harminc százalékkal könnyebb a normál alumíniumnál.
Az elmúlt négy évben három prototípust készítettek, amelyek összesen már több mint félmillió kilométert tettek meg. Egy autót a Bosch kapott meg, hogy annak segítségével finomhangolják a menetstabilizálót, a blokkolásgátlót és a többi menetdinamikai rendszert. Az AMG mérnökei már szerencsésebbek voltak, ők kaptak egy autót külön a futómű-fejlesztés véglegesítéséhez – egész nap ezerrel pörögtek – és egyet, amelyiken az erőforrás károsanyag-kibocsájtását csökkentették a törvényi előírások szintjére.