Az Opel megváltásaként aposztrofált, a Frankfurti Autószalonon bemutatásra kerülő Monza tanulmány azért nem is annyira új, ne feledjük, 2010-ben a Genfi Autószalonon már prezentáltak egy nagyon hasonló formával és technikával rendelkező autót, a Flextreme GT/E nevű tanulmányt, és abból se lett semmi.
Aktuálisan már változott a formavilág, ennek megfelelően új a megjelenés, szemöldökök helyett immár rendes lámpái vannak a Monza tanulmánynak, ami igazából egy kombikupé annyi csavarral, hogy az egész oldalfal egy felfelé nyíló ajtó, így könnyű az ülések megközelítése. És ettől lesz szigorúan csak tanulmány az autó, hiszen sorozatgyártásban az ilyen megoldás csak nagyon drágán lenne megvalósítható.
A látványos utastér különlegessége még, hogy nem hagyományos monitorokat használtak, hanem összesen 18 LED-es projektor segítségével hátulról vetítik rá a képet az egybefüggő információs felületre, ami a „műszeregységtől” kezdve a „középkonzolon” át mindent magába foglal. Teljesen személyre szabható a megjelenített információ és a dizájn is.
A 4,69 méter hosszú karosszéria alatt egyébként az Ampera technikája rejtőzik, annyi a csavar, hogy az 1,4-es szívómotor helyett az új, szentgotthárdi gyártású 1,0 literes, háromhengeres turbó hajtja a generátort és bizonyos üzemállapotban a kerekeket is, ami ráadásul nem benzinnel, hanem földgázzal üzemel – teljesítményadatot nem közöltek. Egyelőre nem tiszta, hogy mi lesz az új Opel Monza sorsa, az Ampera utódát vagy netán a márka következő csúcsmodelljét – most újult meg az Insignia is, nagyjából most fogadják el az utód végleges formatervét a színfalak mögött – tisztelhetjük személyében.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!