Több mint 180 piacon kínálják majd a Ford Ranger új generációját, és több helyről is felmerült az igény a dízel-kínálat felfelé bővítésére. Erre válaszul az AJ-V6-os turbódízelt kapja meg a típus, egészen pontosan a Wildtrak felszereltségű modellhez lesz elérhető a 3,0 literes V6-os biturbó, amelyet aktuálisan az észak-amerikai F-150-es pickuphoz kínálnak. A blokkon néhány módosítást végrehajtottak, hogy a legszigorúbb európai károsanyag-kibocsájtási előírásoknak is megfeleljen, a teljesítménye 250 lóerő (3250/perc), maximális nyomatéka 600 Nm (1750-2250/perc), és alapáron a 10 fokozatú automatikus váltóval adják.
Továbbra is a kínálatban marad a 2,0 literes négyhengeres turbódízel, ami egy turbóval 150 lóerő (3500/perc) és 350 Nm (1750-2750/perc) vagy 170 lóerő (3500/perc) és 405 Nm (1750-2500/perc) teljesítménnyel készül, ehhez a motorhoz új kézi kapcsolású váltókat (5 és 6 fokozat) fejlesztettek, amelyek könnyebb kapcsolást ígérnek, az opciós automatikus váltó 6 fokozatú. A biturbó változat 211 lóerő (3750/perc) és 500 Nm (1750-2000/perc) teljesítményű – utóbbi lesz az alternatívája a Raptor biturbó V6-osának –, és alapáron kapja a 10 fokozatú automatikus váltót. A Közel-Keleten kínálják majd a 2,3 literes EcoBoost turbómotort, ennek 302 lóerő (5900/perc) és 452 Nm (3350/perc) a teljesítménye, ehhez azt a nagyobb teherbírású 10 fokozatú automatikus váltót párosítják, amelyet a Ranger Raptor kap.
Az összes erőforrást alaposan letesztelték a Ford mérnökei, laboratóriumban -40 és +50°C közötti hőmérséklet-tartományban több mint 700 órát üzemeltek folyamatos padlógázon a blokkok, ami akkora terhelést jelent, mintha 6-szor megkerülték volna a Földet. Az új Ford Ranger tereptulajdonságait javították az első terepszög 30°-ra, a hátsó terepszög 23°-ra növelésével, utóbbi akkor is változatlan marad, ha a gyári vonóhorgot megrendeli az ügyfél, a gázlómélységet 80 centire emelték.