Újabb rekord született idén a Scania Járművezető Versenyek történetében, ugyanis világszerte 70 ezer hivatásos tehergépkocsi-vezető nevezett be az elméleti és gyakorlati elemekből álló megmérettetésre. A Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető versenyen Európa 24 országában összesen 17 ezer 35 évnél nem idősebb gépkocsivezető vett részt. Hazánkat a júniusi országos döntőt egyenletesen jó teljesítménnyel megnyerő Simon Zoltán képviselte, aki egy hat tartályos nyerges szerelvényt üzemeltető vállalkozás ügyvezető igazgatója.
Szoros mezőny
Az európai döntőn idén új elem volt az elsősegélynyújtás és tűzoltás, amely során azt mérték fel, hogy egy közúti balesethez érkezve mennyire felkészülten hárítják el a vészhelyzetet a versenyzők. Emellett az előző évek gyakorlatához hasonlóan üzemanyag-takarékos és defenzív közúti vezetés, rakományrögzítés, indulás előtti ellenőrzés és különféle, a mindennapos munkában gyakori helyzeteket utánzó manőverezési feladatok során mérték össze tudásukat a döntősök. Persze itt már nemcsak a tapasztalat és a tudás számít, hanem az is, hogy ki mennyire tudja kezelni a versenyzéssel járó stresszhelyzetet. Hiszen a tét nem csekély, az „Európa legjobb fiatal tehergépkocsi-vezetője” megtisztelő cím mellett egy százezer euró értékű, vadonatúj Scania R-szériás nyerges vontató. Ezt végül az ír Gabriel Warde nyerte meg, miután a döntő utolsó versenyszámában rendkívül izgalmas és látványos küzdelem után maga mögé utasította az orosz Dimitrey Semenovot és a francia Stephen Lacombe-ot.
„A magyar döntő megnyerése után azzal az eltökélt szándékkal vettem részt az európai döntőn, hogy minden feladatszámban a legjobb eredményt érjem el és megnyerjem a fődíjat. A verseny első fele után közel is álltam ehhez, hiszen a harmadik helyről kezdhettem a már egyenes ági kieséssel folytatódó manőverezési feladatokat. Sajnos a Combo nevű számban hibáztam egyet, ezért az orosz pilóta jutott tovább. Ez azonban még jobban megerősítette bennem, hogy két év múlva is el kell indulnom a Scania YETD versenyen. A mostani döntőről pedig az értékes tapasztalatok mellett életre szóló élményekkel tértem haza, hála a rendkívül jó szervezésnek és a tartalmas kísérő programoknak.” – nyilatkozta Simon Zoltán a verseny után.
„Nagyszerű volt látni, hogy a gépkocsivezetők mennyire a feladatokra összpontosítottak a verseny során. Csak egyikük mondhatja el magáról, hogy ő Európa legjobb fiatal tehergépkocsi-vezetője, de véleményem szerint mind a 24-en nyertesek. Maguk a járművek és az infrastruktúra is fontos szerepet játszik az üzemanyag-takarékos és biztonságos közlekedésben, de az abszolút legfontosabb tényező nem más, mint a gépkocsivezető. A Scania a YETD verseny segítségével szeretné javítani a hivatásos sofőrök megítélését, valamint kihangsúlyozni kulcsfontosságú szerepüket a fuvarozóvállalatok nyereségessége és a közlekedésbiztonság javításában, illetve a környezeti hatások csökkentésében.” – mondta Erik Ljungberg, a Scania alelnöke és vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!