Egy évvel a Porsche 911 megújulása után elkészült a sorozat csúcsmodellje is, a Turbo – azonban itt már nem sikerült tartani a kerek évfordulót, hiszen az eredeti 39 évvel ezelőtt mutatkozott be.
Itt most nem spóroltak a fejlesztési költségeken, mint az első generációnál – az 1974-ben bemutatott 911 Turbo egészen 1989-ig négyfokozatú, kézi kapcsolású váltóval készült, csak ekkor jött az 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltó. Most teljesen új, vízhűtéses központi differenciálművel rendelkező összkerékhajtást, összkerékkormányzást kapott az autó, és búcsút intettünk a kézi váltónak, csak hétfokozatú, dupla kuplungos egységgel adják az egyelőre legdurvább 911-est.
Az alapváltozatban a 3,8 literes, közvetlen benzinbefecskendezésű boxer teljesítménye 520 lóerő, a Turbo S-ben 560 lóerő a teljesítmény. Az aktív hőmenedzsmentnek és motorleállítónak köszönhetően a szabványos mérési ciklust 9,7 l/100 km-es átlaggal teljesíti mindkettő, a gyakorlatban ennél magasabb értékekre számíthatunk, még ha az aktív aerodinamika segít is annyit, hogy csak akkor van maximális leszorító-erő, ha tényleg szükség van rá.
A 100 km/órás sebességet a Sport Chrono csomaggal szerelt 911 Turbo 3,2 másodperc alatt éri el, a 911 Turbo S ennél még egy tizeddel fürgébb, így várhatóan nem sokan spórolnak majd a tábla- és ezáltal sebességkorlátozás-felismerő rendszeren, amely a feláras extrák listáján található.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!