Jövőre mutatják majd be az itt látható Epiq tanulmány szériaváltozatát, amelynek kulcsszerepet szánnak a Škoda márka elektromos átállásában. A 4,1 méter hosszú akkumulátoros-elektromos autó lesz a márka belépőmodellje, miután kikopnak mellőle a belső égésű motorral szerelt társak. Azonban lesz pár év a piacon, amíg csak alternatívája és nem helyettesítője lesz a Fabia/Scala/Kamiq típusoknak az Epiq.
Annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban megtörténjen az átmenet, nagyon szép keretszámokat említenek a Škoda Epiq villanyautóval kapcsolatban, de az valószínűsíthető, hogy ezek az értékek nem egy változatra igazak, hanem a kínálatból összeszedték az extrém értékeket. Például 25 000 euró, azaz 10 millió Ft alatti indulóárat, akár 400 km-t elérő hatótávolságot említenek, és a kis alapterület ellenére 490 literes csomagteret ígérnek. Ezt úgy érik el, hogy az MEB Entry villanyautó-alapnál – amelyet a VW ID.2 is használ majd – elöl lesz a hajtómotor, a teljesítményelektronika és a fedélzeti töltő is (a jobb első sárvédőn látszik a töltő-csatlakozó fedele), a csatolt lengőkaros felfüggesztés pedig helytakarékos.