Nekünk ismerős még a kilencvenes évek közepéről a Suzuki fapados alapmodellje, amelyhez hasonlóan spártai az új Celerio alapváltozata Indiában – és egy időben meglepően kényeztető. Nincs kalaptartó, légzsák, blokkolásgátló, övbekapcsolásra figyelmeztető jelzés, hátsó ablaktörlő, hátsó fűtőszálak, de ott a kormányszervo (mindössze 810 kg a tömeg), a fedélzeti számítógép és a légkondicionáló a fedélzeten.
Vezetőoldali légzsák is csak a csúcs-felszereltséghez jár, az utasoldali a blokkolásgátlóval együtt még itt is opcionális. A vásárlóknak úgy tűnik nagyobb szüksége van a kulcsnélküli bejutás lehetőségére, é a rádióra, mert ezeket kapják többek között.
Mifelénk ennél azért gazdagabb felszereltségre számíthatunk, hiszen mi legalább négy légzsákkal, blokkolásgátlóval, menetstabilizálóval együtt kapjuk majd a kínálatban az Alto-t és a jelenlegi állás szerint nemsokára utód nélkül távozó Splash-t váltó minit. Mivel egyszerre két típust is helyettesít, a kettő közé lőtték be a méreteit – a csomagtartó és a tengelytáv felülmúlja az eddigieket.
Műszakilag nincs nagy újdonság, a K10B háromhengeres dolgozik a motorháztető alatt 68 LE/90 Nm teljesítménnyel, amihez ötfokozatú, kézi kapcsolású váltó csatlakozik. Ennek EZ Drive néven van robotizált változata is, amely a korábbi, négyfokozatú automatát váltja. Utóbbi előnye, hogy a fogyasztás nem növekedik, mindkét váltóval 4,3 l/100 km-es értéket tud a Suzuki Celerio.
Persze felteheti az ember a kérdést, hogy a szegényes felszereltség tekintetében miért veszik majd az emberek az autót? Nos, Indiában a válasz egyértelműen az ár. A fapados alapváltozat 1,41 millió Ft-nak megfelelő rúpiába kerül, de a “fullextrás”, robotváltós darabokért s ekell többet fizetni 1,67 millió Ft-nak megfelelő rúpiánál. Ez pedig már megfontolandó érv a Suzuki Celerio mellett.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!