Az indiai Force Motors már régóta a Mercedes partnere, 1988-ban vették át a G-osztálynál is használt alvázat, amelyre eleinte a Trax nevű fapados terepjárót építették a 2,4 literes szívódízellel, az utóbbi pár évben pedig Gurkha néven kényelmesebb kialakítással is kínálják. Ez most megújult, mert változtak a jogszabályok.
Indiában immár kötelező a dízelmotoroknak az európai Euro 4-esnek megfelelő BS-IV szint, ennek megfelelően módosították a Mercedes OM 616-os dízelen alapuló, 2,6 literes turbódízelt, a köztes hűtős adagolós négyhengeres már 85 LE/230 Nm teljesítményű. Az alváznál annyi a változás, hogy immár robotok hegesztik több ponton, így megnőtt a merevsége. Az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltó könnyebben kapcsolható az eddiginél, a kapcsolható összkerékhajtás változatlan.
Mivel tényleges terepjáróról van szó, elbúcsúztak a hatalmas hűtőrácstól és masszív motorvédő lemezt és acél lökhárítót kapott az orr, és alapfelszerelés a tetőre kivezetett szívósor is. Az utastérben a négyküllős (de légzsák nélküli) kormánykerék, a pohártartók és a légkondicionáló megjelenése említhető újdonságként. A háromajtós karosszéria (Xplorer) kérhető vászontetővel is, a hosszabb ötajtós (Xpedition) belsejében pedig hivatalosan 9-en utazhatnak. A Force Gurka indulóára 838 000 rúpia, azaz 3,68 millió Ft.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!