Sokáig a nálunk Suzuki-Marutiként ismert Maruti 800-as volt India legnépszerűbb autója, de 2005-ben átvette a vezetést a helyben gyártott, egy időben nálunk is forgalmazott Alto. Utóbbi egészen mostanáig, 87 hónapon át őrizte vezető pozícióját.
A váltás azért is jelentős lépés, mert először történt meg, hogy nem egy miniautó a legnépszerűbb Indiában, ami az autópiac fejlődését is jelzi. Hozzájárult a Swift térnyeréséhez a nemrég bemutatott lépcsős hátú változat is, amellyel az ötajtós mellett immár egy második karosszéria is elérhető a szubkontinensen.
Április hónapban 19 484 darab Suzuki Swiftet értékesítettek Indiában, a Suzuki Alto-ból 17 482 darab fogyott. A Swiftek háromnegyedét (!) az 1,3 literes dízelmotorral értékesítették. Egyes elemzők szerint egyébként ez utóbbi lehet az oka a piacvezető szerepnek, az Alto csak benzinmotorral kapható, és az üzemanyagárak az utóbbi időkben Indiában is megugrottak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!