Radikálisan csökkenteni akarja az akkumulátor előállítási költségeket a Tesla Motors, ennek a folyamatnak része nemcsak az újfajta cella, de hogy házon belül akarja megoldani a nyersanyag-kitermelés egy részét is. Nevadában egy 10 ezer hektáros területen szerezték meg a kitermelési jogokat, fehéragyagból szeretnék kivonni a lítiumot, amelyet aztán a közelben dolgoznának fel – jelen állás szerint nyolcvan százalékkal csökkenthetnék a szállítási utakat ezzel, ami harmadával csökkentheti a lítium árát. Azonban engedélye még nincs a Tesla Motorsnak a kitermelésre, a szükséges papírok megszerzését nehezítheti, hogy jelenleg még nem használt eljárást szeretne alkalmazni, aminek a pontos környezeti terheléséről még nincsenek tapasztalatok.
Nem a Tesla Motors az első, amely Nevadában szeretne lítiumot bányászni, a Lithium Americas Corp például már egy évtizede szeretne engedélyt kapni a fehéragyag bányászására, de eddig nem kapta azt meg. A környezetvédelem jelenti a problémát, a kitermelés során rengeteg vizet használnak fel, amelyből kevés van a sivatagos éghajlatú államban. Ha sikerül is engedélyt szereznie a bányászatra a Teslának, az új technológia miatt elemzők szerint 3-5 évre lesz szüksége a tényleges munka beindulására.
A bányaipari szerepvállalás mellett három éven belül olcsóbb akkumulátorokat, kisebb méretű és megfizethetőbb személyautót, hosszú élettartamú lítium-ion akkumulátort illetve különösen nagy teljesítményű Model S-t ígért Elon Musk a Battery Day rendezvényen. A befektetőknek nem elég konkrétak a tervek és nem elég gyorsan érkeznek az újdonságok – a VW például sokkal olcsóbban kínál elektromos szabadidő-autót már 2021 elejétől –, így 5,1%-ot esett a Tesla Motors részvényárfolyama.