A Jaguar Land Rover Classic Works nevű műhely munkatársai nem unatkoznak, a Series I-es Land Rovereket futószalagon építik újjá, nemrég bejelentették, hogy a korai Range Rovereket is felújítanak, és most a Jaguar márka van soron a gyári restaurálásokkal – eddig utóbbi márkánál azzal voltak elfoglalva, hogy bepótolják a hiányzó hat darab Lightweight E-Type-ot.
Coventryben építettek fel egy műhelyt, ahol majd a Jaguarokon dolgoznak, a sort tíz darab E-Type nyitja, amelyek közül az elsővel már el is készültek. Egy 1965-ben gyártott Series I Fixed Head Coupe 4.2 az alany, amelyet eredetileg Kaliforniába szállítottak ki 1965 májusában. Ez a példány 78 000 mérföld, azaz 125 000 km lefutása után, 1983-ban lett leállítva, onnan szabadította ki a gyár. Az eredeti motort, váltót és karosszériát az eredeti állapotnak megfelelően állították helyre. Olyan szinten ügyelnek a részletekre, hogy a korabeli ponthegesztéses eljárással dolgoznak. Néhány helyen van csak eltérés, kérhető nagyobb teljesítményű hűtőrendszer, az eredetileg extrafelszerelésnek számító teljesen szinkronizált váltót is megkapja az E-Type felár ellenében, ahogy a Series 2-es modellről származó jobb teljesítményű fékeket is beszerelik szükség esetén.
Az első tízes széria többi példánya is már a gyár tulajdonában van, ezeket az újjászületett autókat közvetlenül a Jaguartól lehet majd megvásárolni. Később természetesen arra is lehetőség lesz, hogy az ügyfél saját autóját adja be restauráltatni, illetve egészen biztosan más típusokkal is foglalkoznak majd a Jaguar Classic mérnökei. Az első tízes széria legolcsóbb darabja 285 000 fontba kerül, egyébként állapottól és a befektetett munka nagyságától függ a pontos vételár.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!