Amíg az első generációnál szükség volt a megkésett modellfrissítésre ahhoz, hogy az autó igazán jól nézzen ki, addig a második Hyundai i30-as kompakt már kezdettől fogva lendületes.
Veloster-stílusú a műszerfal, de annál egy fokkal egyszerűbb. Például a motorindító gomb nem a középkonzolon van
A Frankfurtban bemutatkozó autó kezdetben nem okoz majd meglepetést, 1,4 (100 LE) és 1,6 (140 LE) benzinmotorokkal, illetve 1,4 (90 LE) és 1,6 (126 LE) dízelekkel lesz választható, mindegyik erőforráshoz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak. Kezdetben marad az ötajtós és kombi karosszéria, de 2013. januárjában már háromajtós felépítménnyel is elérhető lesz a Csehországban gyártott autó.
A ma is használt 1,4 és 1,6 literes négyhengeresekkel szerelik az új Hyundai i30-ast