Közel öt méteres hosszúságú autóval koronázza meg európai kínálatát az Opel, az Insignia második generációja hivatalosan most még csak ötajtósként létezik, de a Genfi Autószalonon esedékes közönségpremieren már a kombi is megtekinthető lesz. Formailag apró részletekben fedezhető fel a rokonság a Monza tanulmánnyal, kategóriájának egyik legkisebb, Cw 0,26-os légellenállási együtthatójával büszkélkedhet az ötajtós Grand Sport.
A 4,91 méter hosszú karosszéria önmagában 60 kg-mal könnyebb az előzőnél (alumíniumból készül a motorháztető), a következetes fogyókúra következtében az egész autó 140-175 kg-mal marad el a korábbitól. A tengelytávolság 92 mm-t bővült, a nyomtáv 11 mm-rel szélesebb, és noha 29 mm-rel alacsonyabban tetőzik az autó, állítólag a fejtér mérete nem csökkent a hátsó sorban. Ez utóbbin kívül minden tekintetben jelentős bővülésre lehet számítani az utastérben, a műszerfal folytatja az új Astránál megkezdett vonalat a központi képernyő köré helyezett szellőzőnyílásokkal. Ami hiányzik, az a jelenlegi autóban negyedikként (kormány-gombok, érintőképernyő, hangvezérlés után) a központi rendszer irányítására szolgáló központi kezelőszerv. A vezető immár fel-a-fejjel kijelzőről is tájékozódhat.
Bővül az elektronikus vezetési segédek sora is, automatikus vészfékező, sávtartó, hátsó keresztirányú forgalom-figyelő is elérhető lesz az új generációs Matrix-LED fényszórók mellett. Az utasok kényelmét masszázsülések (elöl), első-hátsó ülésfűtés, gombnyomásra ledőlő hátsó támla, aktív (mikrofonos-hangszórós) zajkioltás, és mind a négy ablaknál expressz fel-le tekerés funkció könnyíti meg, no meg a FlexRide elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás, aminek van sportos és kényelmes beállítása is.
Noha az autóban lesz majd hathengeres motor is, a 2018-tól Holden Commodore néven választható autóban 321 LE/370 Nm teljesítményű szívó V6-ost szerelnek, az európai kínálatot megkoronázó OPC változatba a hírek szerint a 2,0 literes négyhengeres turbómotor kerül majd – a hírek szerint 350 lóerő teljesítménnyel. Ez már megkapja a V6-oshoz kínált, új fejlesztésű, 9 fokozatú automatikus váltót és az összkerékhajtás is ott lesz a fedélzeten.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!