Miután a helyi gyártás megszűnt, Ausztráliában folyamatosan dobják piacra az új Holden típusokat, a forgalmazó szabadon válogathat a GM termékkínálatából. Nemrég érkezett meg az európai fejlesztésű és gyártású ötajtós Astra a piacra, és most bejelentették a lépcsős hátú Astra Sedan-t, ami nem más, mint a Dél-Koreában gyártott lépcsős hátú Chevrolet Cruze új első lökhárítóval. Ennek formáját a Holden tervezői rajzolták meg annak érdekében, hogy illeszkedjen az ötajtós megjelenéséhez, ez az egyedüli változás a karosszérián – természetesen a márkajelzéstől eltekintve.
Ugyanarra a D2-es padlólemezre épül a lépcsős hátú és az ötajtós karosszéria is, mindkettő fejlesztését a rüsselsheimi központban végezték, így nem csoda, hogy ugyanazokkal a motorokkal és váltókkal (1,4 literes 150 lóerős turbó és 1,6 literes 200 lóerős turbó, 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy automatikus váltó) kaphatóak. A Holden Astra Sedan megjelenése ellenére az Opel egyelőre nem tervezi, hogy az előző generációs Astrából készített lépcsős hátú kompaktot leváltja, kontinensünkön a szabadidő-autókra koncentrálnak most, első lépésként a Crossland X érkezik a Genfi Autószalonon, és még a nyáron megismerhetjük majd a nagyobb méretű Grandland X-et is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!