Régen elég volt egy kicsit megemelni a kombikat és önzáró differenciálművel látni el őket (Pirsch modellek), ma már külön autó készül azoknak, akik néhanapján elhagyják az aszfaltozott utak biztonságát. Az Opel Genfben bemutatja a legújabb szabadidő-autóját, a 4,3 méteres hosszával a kompakt kategóriába érkező Mokka nevű ötajtóst, ami a Buick Encore testvérmodellje.
Az Astra padlólemezre épülő, és Dél-Koreában gyártott autóhoz kezdetben háromféle erőforrást kínálnak, az alapmotor az 1,6-os szívó 115 lőerővel és 5-ös kézi váltóval, felárért 1,4-es turbót (140 LE) vagy 1,7-es dízelt (130 LE) lehet kapni, utóbbiak hatfokozatú váltóval (szériában kézi kapcsolás, felár ellenében automatikus) jönnek. Az összes erőforrásnál széria a motorleállító rendszer, az összkerékhajtás feláras extra. Az ESP természetesen rendelkezik emelkedőn indulást megkönnyítő autó-megtartó funkcióval, és a lejtmeneti fékvezérlést is tudja.
A 4,28 méter hosszú autó azoknak is érdekes lehet, akik Meriva alternatívát keresnek. A csomagtér alaphelyzetben 533 literes, a hátsó ülés ledöntésével 1372 literesre lehet bővíteni a rakteret. Nem is beszélve az itt is elérhető FlexFix kerékpártartóról. Az Opel Mokka esetén az összes aktív biztonsági extra elérhető, amit csak a németek tudnak: Opel Eye orrkamera (sávtartó segéd, táblafelismerés), aktív fényszóró, tíz légzsák stb. A forgalmazás 2012 végén indul.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!