Korábban már megismerhettük a Honda CR-V japán és észak-amerikai változatát, most pedig itt vannak az első fényképek és információk az európai változatról. Mi az angliai Swindonból kapjuk majd az autókat.
Van néhány eltérés a karosszérián a többi kontinensen kapható CR-V-hez képest, például kicsit módosítottak az első lökhárítón, a fényszóróba LED-es nappali menetfényt helyeztek el, és szintén LED-es a hátsó lámpa. Új formájúak a külső tükrök, amelyekben az oldalsó irányjelzőt is elhelyezték, és Európában egyedi az antenna kialakítása is.
A karosszéria hossza 5 mm-rel, magassága 30 mm-rel csökkent az elődhöz képest, de a belső tér mérete nem változott. A csomagtér alaphelyzetben 589 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1648 literesre bővíthető – utóbbi érték 148 literrel több az aktuális modellnél. A raktér hosszát 140 mm-rel nyújtották meg, a rakodóperem 2,5 centivel került lejjebb. Az európai ügyfelek motoros csomagtértető-mozgatást is kérhetnek.
A kezdeti motorkínálat a jelenlegi erőforrásokra korlátozódik, a 2,0 literes benzines négyhengerest továbbfejlesztették, teljesítménye 150-ről 155 lóerőre emelkedett, miközben csökkent a fogyasztás, és az új generációban csak elsőkerékhajtással is választható lesz majd ez a motor. A 2,2 literes i-DTEC dízel 150 lóerővel és 350 Nm-es nyomatékkal folytatja, a szabványos átlag a kézi váltós modellnél 10 százalékkal csökken. Pár hónappal az idei év végére tervezett piaci bevezetést követően az új 1,6-os Honda dízellel is választható lesz a CR-V, a 120 lóerős és 300 Nm nyomatékú erőforrással szenzációsan alacsony fogyasztást ér el majd az autó, pontos értéket – a 3,8 l/100 km-es átlag egyelőre csak pletyka –majd a Párizsi Autószalonon megtartott bemutató alkalmával tudunk majd meg. Az összkerékhajtást is továbbfejlesztették, az eddig automatikusan kapcsolódó összkerékhajtás az új generációs Honda CR-V-ben már elektronikusan vezérelt központi differenciálművet kap.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!