A Caterham a Lotus Super 7 utánzatokban profi, így amikor 5 évvel ezelőtt elkezdtek dolgozni a kínálat bővítésén, a kis szériás autókra és tanulmányokra specializálódott Drive Design céget is bevonták a munkába. Ezt követően jött a képbe a Renault, amely épp elkezdett foglalkozni az Alpine márka felélesztésével, és nem akart egyedül belevágni a dologba, inkább betársult a brit Caterhamhez.
Szóval a formatervezéshez is értenek (digitális és agyagmodellek egyaránt), és a középmotoros sportkocsik fejlesztése terén is tapasztalatokkal rendelkező Drive design szakemberei a Caterham és a Renault fejlesztőközpontja között ingáztak bő fél éven keresztül. Ez idő alatt sikerült elkészíteni a Caterham C120-as kódnéven futó autó megjelenését és az első életnagyságú agyagmodellt is megépítették.
Valamikor ebben a fázisban jött a franciák hirtelen döntése, miszerint megszakítják a kapcsolatot a Caterhammel, és inkább saját erőforrásaikra támaszkodva valósítják meg az új Alpine-t. Ennek köszönhetően bő egy éves csúszásba került az egész terv, hiszen teljesen az alapokról kezdték újra a fejlesztést, és még mindig csak remélni lehet, hogy majd valamikor 2017-ben cégre megkezdik az újdonság forgalmazását.
Az itt látható autó a brit Caterham új sportkocsija lett volna, a Renault ugyanerre a műszaki alapra készítette volna az új Alpine-t, de egyedi megjelenést adott volna neki. A Caterham egy, a nagyvárosi dugóban és a hegyi szerpentineken egyaránt életképes autónak képzelte a C120-ast, amely különféle kiegészítő szárnyak nélkül is megfelelő leszorító-erőt termelő formát kapott. A britek lemondtak az autó piacra dobásáról, de könnyen lehet, hogy egy tőkeerős partner megjelenésével mégis megvalósítják azt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!