Az Egyesült Államokban a második generációs Tiguant csak hosszú tengelytávolságú karosszériával forgalmazzák, eleinte így hagytak némi teret az arrafelé egészen 2018-ig kínált első generációs modellnek. Most, két év kihagyást követően újra van európai értelemben véve is kompakt szabadidő-autó az USA kínálatában, hiszen bemutatkozott a szintén az MQB építőkészletet használó Taos nevű modell, amely a nagy testvérnél sokkal fiatalosabb megjelenéssel indul harcba a vásárlókért.
A rövid Tiguanhoz képest pár centis eltérés van csak a méretekben, a tengelytáv 9 mm-rel hosszabb, miközben a karosszéria 20 mm-rel kurtább. Az orrnál X-motívumot látunk a lökhárító fekete betétjével, az alsó kályhaezüst műanyagbetéttel, hangsúlyosak a szélső légbeömlők, és természetesen a hűtőrács krómcsíkjai belenyúlnak a fényszóróba.
Az utastérben meglepő módon nem az egypaneles kialakítást használják, hanem klasszikus – digitális – műszeregységet és külön lévő központi érintőképernyőt látunk a műszerfalon, alapfelszerelésként adják a kétszínű kárpitot. Már szériában is van wifi-kapcsolatra képes fejegység, a középső felszereltségtől elérhető a legújabb MIB3-as készülék 8 colos érintőképernyővel, a csúcsmodellben Beats hifivel egészül ki ennek a tudása.
Egyedüliként az 1,5 literes TSI-vel adják majd a Volkswagen Taos szabadidő-autót, a teljesítmény 158 LE/250 Nm. Az elsőkerékhajtású modelleknél nyolcfokozatú automatikus a váltó, míg az összkerékhajtásúakhoz hétfokozatú, duplakuplungos váltót adnak. A mexikói Pueblában gyártják majd a modellt, amelynek forgalmazása 2021 nyarán indul.