Okostelefont és nem mellékesen a Tesla Model S ellenfelét is bemutatta a mostantól LeEco névre hallgató kínai vállalkozás, amely egészen mostanáig LeTV néven futott. Mielőtt még bárki legyintene, hogy ez csak egy újabb lufi, muszáj megjegyezni, hogy a cég a technológiai partnere az Aston Martinnak a villanymotoros RapidE típus megalkotásában, és ő a legnagyobb részvényese és egyben pénzadója is a Faraday Future nevű cégnek, amely épp most épít 1 milliárd dolláros befektetéssel villanyautó-gyárat Nevada államban.
A Faraday Future megalapítását ünneplő FFZER01 elnevezésű szuperautóhoz képest sokkal valóságosabb a LeSee nevű limuzin, amely nem véletlenül hasonlít nagyon a Tesla Model S-re. Annak a vásárlóit akarják elszipkázni az újdonsággal, plusz még tehetősebb vásárlókra számítanak – műszaki adatokat nem közöltek, tehát se a hajtómotor(ok) teljesítményét, se a hatótávolságot nem tudjuk jelen pillanatban (csak a 210 km/h-s, elektronikusan korlátozott csúcssebességet említették), de időben, a sorozatgyártás 2018-ban indulása előtt megtudunk majd minden fontos részletet.
Első körben az Egyesült Államokban dobják piacra az autót, majd következik a világpiacra kilépés, ebben a stádiumban egy második, Kínában felépülő gyár is szerepet kap majd. Azzal akar újat mutatni a LeEco cég, hogy nem egy autót készít fejlett kommunikációs szolgáltatásokkal, hanem a mobilitás csak része annak az egész szolgáltatás-csomagnak, amelyet nyújtanak, de hogy pontosan mire gondolnak, az nem derült ki. A név második része a Super Electric Ecosystem szavak kezdőbetűire utal.
Azért kerül a kocsi elejére hűtőrács helyett a LED-es fényszórókaráj közepére monitor, mert az rögtön jelezni tudja az utca emberének, hogy épp szabad-e az autó (közösségi autómegosztás). Olyasmire kell gondolni, hogy az ember reggel munkába megy, majd munkaidő alatt az autója a közösségi autómegosztás keretében termeli a pénzt, amikor pedig hazaindulna a tulajdonos, a robotautó hívásra odamegy érte, és felveszi. Annyira komolyan gondolják egyébként a sofőr mellőzését, hogy a tanulmányba rögtön összehajtható, a műszerfalba süllyedő kormánykerék került.
A LeSee egyébként a cég második autója lesz, az első sorozatgyártású autójuk egy villanymotoros szabadidő-autó lesz, amely mellőzi majd azokat a különlegességeket, ami a Tesla Model X fejlesztését megdrágította és elnyújtotta, ennek a gyártását 2017-ben indítják majd el Nevadában.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!