Annyira tanulmány a Volkswagen Golf Sportsvan nevű autó, hogy rögtön a motorválasztékot is elárulták a sajtóközleményben. Arra viszont már nem nagyon térnek ki, hogy a sport jelző mire is utal, hiszen a Golfnál magasabban lévő tömegközéppont és azonos teljesítményű motorok miatt egészen biztosan nem javul a vezethetőség…
Leginkább a használhatóságot igyekeztek javítani az ismert alapokra felhúzott karosszériával, amelynek hossza 83, tengelytávolsága 48 mm-rel haladja meg a normál Golf-ot, széltében 80, magasságában 126 mm-rel ad több helyet. Az eredmény egy olyan utastér, ahol már elfért egy 180 mm hosszúságú sínen tologatható, 60/40 arányban osztott második sor. A csomagtér alaphelyzetben 498 literes, az ülés előretolásával ez 585 literre növelhető, és azt lehajtva állítható elő az 1512 literes maximum – extraként előrehajtható támlájú anyósülés is rendelhető, amivel 2484 mm hosszúvá tehető a raktér.
Mindössze három motorral indul a forgalmazás, igaz ebből az egyedüli benzines, az 1,4 literes feltöltött négyhengerest rögtön négy teljesítménnyel adják: 85, 110, 125 és 150 LE. Az 1,6-os dízel 90 vagy BlueMotion formában 110 lóerővel jön, a 2.0 TDI 150 lóerős. A leggyengébb benzines kivételével az összes motorhoz kérhető a hatfokozatú, kézi kapcsolású helyett dupla kuplungos váltó is. A Volkswagen Golf Sportsvan tanulmányon alapuló típus (várhatóan nem ezt a nevet kapja a megvásárolható változat) jövőre kerül majd a kereskedésekbe.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!