Megfeledkezett a Countryman szabadidő-autóról a gyár, mással nem nagyon magyarázható, hogy az új ötajtós Mini imázsfilmjében világraszóló újításnak állítja be az ötajtós karosszériát. Ami félemelet-magasságban már 2010 óta elérhető.
Amíg az eredeti autó még boldogan kiszolgálta a brit családok százezreit, manapság a háromajtós már nem képes ilyesmire. Azoknak készül a – földszintes – ötajtós karosszéria, akiknek több hely kell. A tengelytávolság 72 mm-rel nagyobb, a hátsó túlnyúlás ezen felül 89 mm-rel lett hosszabb, a raktér immár 287 literes. A hátsó utasok ezen felül 15 mm-rel nagyobb fejtérnek és széltében 61 mm-rel bővített utastérnek örülhetnek.
A háromajtóshoz képest 60 kg-mal magasabb a saját tömeg, ennek ellenére ugyanolyan vezetési élményt ígér a gyár. A vételár 260 000 Ft-tal drágább azonos felszereltség mellett, a piaci bevezetés azokkal a modellváltozatokkal indul, ami az alap karosszériával már elérhető: az 1,5 literes háromhengeres, és 2,0 literes négyhengeres benzin- és dízelmotorok választhatóak, a One alapmodell csak később érkezik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!