Annak érdekében, hogy a Lexus a terveknek megfelelően 2035-re már csak elektromos autókat kínáljon, fel kell gyorsítaniuk az átállást. Ennek egyik kulcsszereplője lesz a most bemutatott LF-ZC, a név a Lexus Future Zero-emission Catalyst kifejezést takarja, tehát az a célja az elektromos limuzinnak, hogy a vásárlókat is meggyőzze az új technológia előnyeiről. Ha nem is pontosan így fog kinézni a 2026-ban érkező szériaváltozat, de közel lesz ehhez az alkotók ígérete szerint.
Fontos változás a konszern mai villanyautóihoz képest, hogy minimalizálják az egyes komponensek méretét, így sikerül az akkumulátor miatt magasan lévő padló felett sportos megjelenésű, de mégis tágas karosszériát kialakítani. Fontos újdonság még, hogy a megaöntvény-technológiát is felhasználják, de épp csak a hátsó vázrészt készítik ezzel az eljárással, mert így már érdemi egyszerűsítést és spórolást érnek el, de javítható marad a jármű karosszériája. A gyárban önmagukat vezetik majd a félkész autók, a futószalag felszámolásával rugalmasabban szervezhető a gyártás, olcsóbb a gyártás előkészítése. A jelenleg még fejlesztés alatt lévő RZ villanymotoros sportkocsihoz készített Direct4 2 hajtómotoros összkerékhajtást kapja majd a Lexus LF-ZC, és alapfelszerelés lesz a digitális kormányzás is.
Új utasélményt ígérnek a mesterséges intelligencia segítségével, például maguktól megjelennek az egyes funkciók, ha arra szüksége van az embernek, és az életfunkciók vizsgálata alapján dönti el az autó, épp mekkora teljesítményt (gyorsulás, felfüggesztés keménysége) enged lehívni, és persze távoli frissítéssel lehet majd naprakészen tartani a rendszert. Tovább javítják a beszédvezérlést, amely már nem csak parancsokat vár az utasoktól, de javaslatokat is tesz majd. A fenntarthatóság jegyében nagyobb szerepet szán a Lexus a bambusznak, ennek a megújuló anyagnak, amelyből újfajta beltéri anyagokat készítenek.
A Lexus LF-ZC esetén nem csak a hűtőrács, de (felülnézetből) az egész karosszéria is orsó alakú, az első kerekek mögött van a darázsderék. A lendületes vonalvezetés mellett aktív aerodinamikai elemek is segítenek a légellenállás minimalizálásában. Az első üléseket mélyebbre építik be, mint a hátsókat, utóbbiak kilátását javítja még a megszakítás (első keresztmerevítő) nélküli üvegtető. A műszerfalon digitális felületekkel oldják meg a kezelést, a kormánytól balra az autó-, jobbra a kényelmi funkciók érhetőek el, az egész szélvédőt tudja használni a fel-a-fejjel kijelző, a digitális külső tükrök képét is ide vetíti a rendszer, a középső érintőképernyő az utas elé vándorol. A szilárdtest-akkumulátorral a mai villanyautók hatótávolságának kétszeresét ígérik.
Amíg az LF-ZC-vel kapcsolatban már dátumot is említenek, a Lexus LF-ZL szigorúan tanulmány. Ennél a név magyarázata Lexus Future Zero-emission Luxury, és abba a korba repít minket, amikor már szabadon átjárható a virtuális és a valódi világ közötti határ. Minden utasnak személyre szabható digitális élményt kínál a fedélzeti elektronika, és ebben nem csak a mesterséges intelligencia segít, de a márka újfajta digitális szolgáltatásai is.
Például az autó külső kamerái figyelik a környezetet, és ha azt hallja a digitális segéd, hogy valaki épp az egyik épületről érdeklődik, akkor rögtön szállítja a magyarázatot arról, hogy éppen mit lehet látni az ablak túloldalán. A Lexus LF-ZL 5,3 méteres karosszériáján belül eltérő hangulatot alakítottak ki az első- és a második sorban, utóbbinál jobban körbeöleli az embereket a karosszéria, és így jobban elmerülhetnek a digitális életükben, míg előbbinél még a vezetés-funkcióra is gondolni kellett.
A Lexus ígérete szerint, mire az LF-ZL valóság lesz, az autó már magától képes lesz a töltésének menedzselésére, tehát képes lesz elhajtani a legközelebbi megfelelő töltőhöz és magától felvenni a szükséges töltést (a használó naptára alapján tervezi az utazásokat), illetve a hálózati terhelés csökkentése érdekében pihenőidőben képes leadni az akkumulátorában lévő energiát a hálózat felé.