Már egy ideje házal a nagy nemzetközi kiállításokon az orosz ë-auto (Yo Auto) nevű cég, amelynek első tanulmányai kicsit játékautó-szerűek voltak. Most azonban bemutatták annak a szabadidő-autónak a működőképes prototípusát, amelyet a tervek szerint már 2015 márciusában elkezdenek gyártani.
Ez a kijelentés megkérdőjelezhető, mert csak most kezdődik meg az autó tesztelése – 5 prototípust építettek eddig -, és minden változtatás véghezvitele több hónapig tart a beszállítókkal való egyeztetések miatt. Arról nem is beszélve, hogy bevallottan szakemberhiány van a cégnél, amelynek az anyagi háttere se túl biztos. Még azt se véglegesítették, kitől vásárolják a belső égésű motorokat – az biztosnak látszik, hogy a korábbi hajtáslánc-prototípusok ellenére nem a Suzuki lesz a partner -, fontos az alacsony vételár, úgyhogy lehet, kínai lesz a benzinmotor.
Műszakilag egy acél térváz adja a konstrukció gerincét, a karosszéria borítólemezei műanyagból készülnek. Elöl egy benzinmotor, hátul egy elektromotor hajt, azaz virtuális összkerékhajtása van a kocsinak, az akkumulátor mellett kondenzátor is van a fedélzeten energiatárolási célból – utóbbi a gyors energiafelvétel és energialeadás miatt előnyösebb a városi forgalomban. Helyhiány miatt vagy pótkerék vagy gáztartály van a csomagtér padlója alatt – utóbbi megkérdőjelezhető döntés az orosz utak minőségének ismeretében. Csak Euro 5-ös normát ígérnek az autónak.
Mivel fontos volt a megfizethető ár elérése, halogén vetítőlencsés fényszórókat kapott az autó, de azért van LED-es menetfény is. A prototípusoknál a hátsó oldalablakok csak kibillenthetőek, a végleges változatnál már letekerhetőek lesznek. A prototípusról készített videón jól látszik,. Hogy bőven van még mit finomhangolni a konstrukción, a Yo Auto szabadidő-autójának produkcióját az erős alulkormányzottság jellemzi még jelen pillanatban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!