Az S-Cross tanulmány alapján készülő új kompakt szabadidő-autó nem váltja le az SX4-est, amely továbbra is a kínálat része, és így az esztergomi gyár portfóliójának darabja marad.
Azonban átalakítják a típus megjelenését annak érdekében, hogy az illeszkedjen a megújuló márkaarculatba, amelynek a díjnyertes S-Cross lesz az első képviselője. Indiában már lefényképezték az SX4 Sedan-t, amelyen mindössze egy új első lökhárítót kap, de itt vannak az első álcázatlan fényképek a teljesen új orral ellátott ötajtósról, amely igen jó eséllyel majd Magyarországon is készül majd nemsokára. Az eddiginél agresszívabb megjelenés stílusában a korábban bemutatott, de még Európába el nem ért megújult Alto-ra emlékeztet.
Az utastérben nem várhatóak eget rengető változások, egy kicsit játszanak majd a színekkel-anyagokkal, és valószínűleg hatalmas képernyős navigáció is elérhető lesz majd felár ellenében. Műszakilag legfeljebb annyi változás lesz, hogy a 2,0 literes Fiat dízel helyett immár az 1,6-os Fiat dízellel is elérhető lesz majd a Suzuki SX4-es. De várhatóan csak a kisebb, 105 lóerős teljesítményűvel, a 120 lóerős és a 2,0 literes 150 lóerős dízelek az S-Crossnak lesznek fenntartva.
A Suzukinak nagy szüksége van európai kínálatának megújítására, az értékesítések növelésére. Egy, a német Wirtschafts Woche újságnak adott interjúban Suzuki Takanori, az európai részleg vezetője elmondta, hogy kontinensünkön 2008 óta nem termelt nyereséget a Suzuki. A gazdasági válság előtti tervekben az szerepelt, hogy 2016-ra már évi 300 000 autó eladásával számoltak, ehhez képest tavaly mindössze 156 000 autót értékesítettek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!