kia2

A Kia Stinger típusának formáját a cég frankfurti formatervező központjában rajzolták meg, a végső hangolást pedig a Nürburgringen végezték. Utóbbiból már kivette a részét az M GmbH-tól elcsábított fejlesztési vezető, Albert Biermann. Miatta tették alapfelszereléssé az elektronikus lengéscsillapítást, hátsókerékhajtásnál a mechanikus önzáró differenciálművet és az akár teljesen kikapcsolható menetstabilizáló is neki köszönhető.
2018 Stinger
Kupésra vették a megjelenést, amelyet megfejeltek még nagy méretű hátsó ajtóval is. A középkategóriás prémiumautókat tartják ellenfélnek, de azt is hangsúlyozzák, hogy a méretek eggyel nagyobb kategóriára utalnak: 483 centi a karosszéria, 290,5 centi a tengelytávolság hossza, a szélesség 187 centi. A Genesis G80-assal közös padlólemezre épülő Kia Stinger GT elöl MacPehrson, hátul többlengőkaros felfüggesztést kap, a váz 55 százaléka nagyszilárdságú acélból készül.
2018 Stinger
Ezzel a luxusautóval már az európai piacon is megjelenik a cég, a 2017 őszére időzített forgalmazás idején csak a csúcsváltozat lesz elérhető. Ebben az esetben egy 3,3 literes biturbó V6-os rejtőzik a hosszú motorháztető alatt, amelynek 370 LE/510 Nm a teljesítménye, és ez egy házon belül fejlesztett 8 fokozatú automatikus váltó közbeiktatásával hajtja a hátsó kerekeket. Ez az erő 5,1 másodperces 0-100 km/h sprintre és 269 km/h-s végsebességre elég; lesz összkerékhajtású változat is sperrdifi nélkül, az várhatóan minimálisan lassabb lesz a nagyobb saját tömeg okán.

2018 Stinger

2018 első felében várható a kisebb motor, bár a kicsi relatív: a 2,0 literes turbómotor 255 lóerővel kerül majd beépítésre. Egyelőre nincs róla hír, hiszen a Detroiti Autószalonon az észak-amerikai Kia Stinger GT-t leplezik le, de Európában várhatóan a 2,2 literes, 200 lóerős dízel is választható lesz majd. Utóbbiról többet várhatóan majd a Genfi Autószalonon hallhatunk majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!