A Jeep Renegade vagy épp a Cherokee karakteres megjelenése helyett inkább a márkaarculatot követték a formatervezők, amikor arról volt szó, hogy a két kompakt modelljüknek utódot kell rajzolni. A Jeep Compass új generációja egyébként ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Renegade, csak nagyobbak a méretei – pedig annak se lehet panaszkodni az utas- és csomagterére.
A szinte négyzet alakú, 8,4 colos képátlójú érintőképernyős fejegység is elérhető lesz majd a Compass-hoz, amelyet még 506 Wattos, mélynyomós Beats hifivel is meg lehet majd fejelni, alapáron 7 colos képátlójú érintőképernyős Uconnect fejegység van az autóban Brazíliában. A Trailhawk változat a turbódízelből készül, hiszen a benzines csak elsőkerékhajtással létezik; 2 centivel növelik a hasmagasságot, bütykösebb az abroncsok mintázata, és vannak alsó védőlemezek is.
Világszerte fogják majd forgalmazni az újdonságot, összesen 17-féle hajtáslánccal (motor/váltó/első-összkerékhajtás kombináció) fogják gyártani az új modellt, persze az egyes piacokon nem lesz ekkora a választék. Például az USA-ban csak benzinmotorokkal (2,4 literes szívó és 2,0 literes turbó) és 9 fokozatú automatikus váltóval lehet majd jövő márciustól megvásárolni, ellenben Brazíliában – ahol a világpremierre is sort kerítettek – 2,0 literes szívómotor (166 LE) és 2,0 literes turbódízel (170 LE) alkotja a választékot, 6 vagy 9 fokozatú automatikus váltóval. Kínában biztos lesz 1,4-es turbómotor is, ami mifelénk is várható, és nálunk várhatóan 1,6 literes turbódízel is elérhető lesz, no és kézi kapcsolású váltó is.
Brazíliában 3 év km-korlátozás nélküli garanciával kínálják a Jeep Compass-t, az elsőkerékhajtású, benzines alapváltozatot 99 990 realért, azaz 8,4 millió Ft-ért kínálják, a dízel Trailhawk modellért pedig 149 990 realt kérnek, ami 12,7 millió Ft-nak felel meg.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!