Európában 98%-ban öntöltő hibrid autókat forgalmaz a Lexus – az akkumulátoros-elektromos hajtású UX 300e még nem kapható –, de azért már komolyan foglalkoztatja a Toyota prémiummárkáját a jövő is. A következő négy évben például húsz új vagy megújult autót dobnak piacra, ezek között már lesznek dedikált villanyautók is. Ahhoz, hogy a modelloffenzíva annak rendje és módja szerint menjen végbe, a japán Simojamában egyesítették a műszaki és a formatervezői fejlesztőközpontokat, hiszen a villanymotoros hajtás új lehetőségeket ad a dizájnereknek.
Ahogy azt a most leleplezett LF-Z Electrified nevű tanulmány példázza, még a jelenleginél is élesebb lesz a megjelenés, a ma annyira meghatározó hűtőrács fényezett karosszériaelemmé alakul. Minimalista a belső tér, azon belül a vezető kap kiemelt figyelmet, ezt Tazuma pilótafülke-dizájnnak nevezi a gyár. A digitális segéd beszélget az utasokkal, megtanulja a használók személyes preferenciáit.
Az 544 LE/700 Nm rendszerteljesítményű hajtásnál kerekenként szabályozzák a nyomatékot, a 90 kWh kapacitású akku 600 km-es WLTP-hatótávolságot biztosít, a 0-100 km/óra gyorsulás 3 másodperc alatt megvan. A padló alá beépített akkumulátornak köszönhetően alacsonyan van a tömegközéppont, tehát kanyarban is jól viselkedik a Lexus LF-Z Electrified, de a fémházas akkumulátort arra is felhasználták a mérnökök, hogy az úttest felől érkező menetzajt elszigeteljék az utastértől.