Egyszerűen csak Mercedes-AMG GT tanulmány a Genfi Autószalonon bemutatott négyajtós kupé neve, hiszen nem légből kapott ötletet valósítottak meg, hanem a jelenleg kupéként és roadsterként létező sportkocsi kiegészítéséről – ami pár éven belül az utcán is lehet. Ott a kocsi elején a Panamericana hűtőrács, hátulról pedig a piacon lévő kupé formáját hozza a mélyvörösre fényezett karosszéria, amit még karakteres fényt adó LED-es lámpákkal is megspékeltek.
Nem csak a karosszéria, de a motorválaszték bővülését is előrevetíti a gép, az EQ Power+ jelvények arra utalnak, hogy a belső égésű motor mellett – jelen esetben a 4,0 literes biturbó V8-asról beszélünk – villanymotor is van a fedélzeten, meg akkora kapacitású akkumulátor, amivel pár tíz kilométert helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül is meg tud tenni az autó.
A hajtással kapcsolatban 816 lóerős rendszerteljesítményt említenek maximumként – tehát a nemrég bejelentett Panamera Turbo S E-Hybridre azért rálicitálnak – és kevesebb, mint 3 másodperc alatt éri majd el a 100 km/h-s sebességet. Utóbbiban nagy szerepe van az összkerékhajtásnak is, amely egyfelől kerekenként képes irányítani a belső égésű motor nyomatékát, másfelől a villanymotorok közvetlenül a hátsó kerekeket hajtják, ha annak szükségét látja az elektronika.
Természetesen elektromos üzemmód is van, azt nem árulja el a sajtóközlemény, mekkora akkumulátort kap a négyajtós Mercedes-AMG GT, csak azt mondják, hogy piactól függően tudják majd variálni a kapacitást, és az elhelyezésekor figyelembe vették azt, hogy ideális legyen a tömegeloszlás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!