Olaszországban nem volt valami nagy siker a Fiat 600-as, arrafelé már komolyabb autókra vágytak a vásárlók, ellenben a Seat 600-as pont jókor volt jó helyen a spanyol gazdasági fellendülés idején, és Zastavaként is sokáig húzta a típus. A spanyol gyártó most a típus hatvanadik születésnapját azzal ünnepelte, hogy felújított egy 1964-ben gyártott példányt.
Mintegy 25 évet állt egy helyben az autó, így teljes felújításra volt szüksége. Ángel Lahoz, a Seat műszaki fejlesztőrészlegének mérnöke irányította a munkát. Az 1500 munkaóra mellett az is nagy feladat volt, hogy mintegy 1000 új alkatrészt kellett beszerezni. Az új járművekért felelős Colour&Trim részleg is kivette a részét a munkából, ők keverték ki az eredetire hasonlító, de mai szürke festéket, amiből 15 litert locsoltak a karosszériára.
Mivel kisebb mennyiséget nem szőnek, 50 folyóméternyi pepita kárpitot gyártatott a Seat a felújításhoz. A tetőmechanikát újjáépítették és a vásznat kicserélték, a kormánykerék és a dudagomb még az eredeti. A Seat 600 BMS a gyár veterángyűjteményét gyarapítja.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!