A Swatch megpróbálta, végül a Mercedes csak több évtizedes erőfeszítéssel és euró-milliárdos befektetéssel tudott életképes terméket teremteni a Smart nevű törpéből, ezért a francia Bell & Ross nevű óragyártó nem az autóipart próbálja forradalmasítani, hanem egyszerűen egy szép és emlékezetes autót akartak készíteni.

A Bell & Ross Aero GT nevű járműhöz a vadászrepülők adták az ihletet, meg az övvonal feletti teljes üveg-kupolát is. Olyan autót akartak építeni, amellyel nem csak versenypályán lehet haladni, de az oda történő közúton eljutás se teszi tönkre az utasokat. Nagy méretű szárnyak helyett az egész karosszéria termeli a leszorító-erőt, még a tükröket helyettesítő kamerák tartója is szárnyprofil, a felépítmény 4,7 méter hosszú és 1,1 méter magas.

Karbonból sütött utascella a gerinc, az ülések mögé egy 4,2 literes, két turbós V8-ast építettek, utóbbinál egy kis- és egy nagyméretű feltöltőt alkalmaztak, hogy alacsony- és magas fordulatszám-tartományban is magas legyen a nyomaték. A maximális teljesítmény 610 lóerő, a váltó 8 fokozatú, dupla kuplungos egység, amely a hátsó kerekekhez juttatja az erőt.

A Bell&Ross állítása szerint mindössze 2,9 másodperc alatt eléri a 100 km/h-s sebességet az Aero GT, az állórajtos 1 kilométert 19,8 másodperc alatt futja meg és 315 km/h-s csúcssebességet képes elérni, a lassulásról karbon-kerámia fékek gondoskodnak. Az óragyártó persze nem csak ezt az autót mutatja meg a Baselworld 2016 elnevezésű kiállításon, de rögtön két luxusórát is készítettek az Aero GT mellé, a BR 03-92 AeroGT és BR 03-94 AeroGT karórák míves, látható szerkezettel és 100 méteres mélységig vízálló házzal rendelkeznek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!